کرزی: امریکا به جای کمک، مردم افغانستان را بمبارد می‌کند

© Sputnik / Alexandr Natruskin /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی: امریکا به جای کمک مردم افغانستان را بمبارد می‌کند
کرزی: امریکا به جای کمک مردم افغانستان را بمبارد می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور اسبق افغانستان حامد کرزی گفته است که امریکا با شعار کمک میکنیم بمبارد می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، حامد کرزی درباره گفتگوهای صلح افغانستان میان گروه شورشی طالبان افزوده است گفتگوی که در آن افغانها حضور نداشته باشند و البته تفاهم همسایگان مخصوصاً ایران به نتیجه نمی‌رسد و پایدار نمی‌ماند.
رئیس جمهور سابق نیز افزود که در 18 سال گذشته گفتار امریکا نسبت به عمل آنها همیشه فرق داشته است، گفته است که امریکا به شعار جور می‌کنیم مردم بی‌گناه افغانستان را بمبارد کرده اند.
کرزی از روند گفتگوهای صلح ابراز خوشی کرده و گفت که مردم افغانستان در این سالهای با آمدن داعش، و انفجارهای پی هم زجر زیادی را دیده اند باید مردم افغانستان آرامش همیشگی داشته باشند.
وی امریکا را یک کشور شکست خورده خواند و گفت که امریکا در افغانستان به اهدافش که میخواست نرسیده است.
نیز افزود افغانستان در هر حالتی دنبال صلح است و البته نمی‌خواهد محل تقابل قدرت‌ها باشد بلکه مایل است تا محل تفاهم آنها باشد. اگر این تفاهم ایجاد شود هم برای آمریکا خوب است هم برای افغانستان.
کرزی می‌گوید اگر آمریکا در افغانستان دنبال صلح پایدار است راهش تفاهم با مردم افغانستان و اجازه دادن به مذاکره بین افغانستانی‌ها و همکاری مستقیم و صادقانه با همسایگان ما مخصوصاً ایران است.
نیز افزود که افغانستان میدان جنگ برای کشورهای دیگر نیست بلکه میدان تفاهم می‌باشد.
من با عملکرد آمریکا در افغانستان شدیداً مخالف بودم و در تضاد با آن بودم چون شعار و عمل آنها یکی نبود، شعارشان امنیت بود اما عملشان بمباران خانه‌ها و نابودی زندگی مردم افغانستان بود. هر وقت آمریکا برنامه جدیدی برای صلح آغاز کند ما طرفداری و همکاری می‌کنیم.
خواست آمریکا را نمی‌توانم پیش بینی کنم اما آرزو می‌کنم که برای عزت، امنیت و سلامت مردم ما همکاری کند.
حامد کرزی درباره تحریم‌ها علیه ایران نیز گفته است که ما مقابل این کار امریکا هستیم هیچگاه پیرو این کار آنها نخواهیم بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала