عقب نشینی حوثی‌ها از مناطق همسرحد با عربستان سعودی

© AP Photo / Hani Mohammedعقب نشینی حوثی‌ها از مناطق همسرحد با عربستان سعودی
عقب نشینی حوثی‌ها از مناطق همسرحد با عربستان سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوی یمن شبه نظامیان حوثی را از ارتفاعات همسرحد با عربستان سعودی بیرون راند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری «صبا» که از ریاض نشرات دارد، اردوی دولتی یمن امروز (شنبه، ۳ اگست) در جریان درگیری با شبه نظامیان حوثی جنبش "انصارالله" ارتفاعات «الدجاس» در سرحد با عربستان سعودی را تصرف کرد.

آژانس خبری متذکره نگاشته است: «قوای مسلح یمن با حمایت هلیکوپترهای ائتلاف عربی توانستند ارتفاعات الدجاس و الحزا در  شمال شرق شهر صعده را آزاد کنند».

بر بنیاد گزارش، در نتیجه این عملیات، ده‌ها جنگجوی حوثی کشته شده اند.

این در حالی است که صبح امروز، شبه نظامیان حوثی از شلیک راکت بالیستیک به پایگاه اردوی عربستان سعودی در شهر نجران خبر داده بودند. به گفته این آنان در نتیجه این حمله شمار زیادی از نظامیان سعودی کشته و زخمی شده‌اند.

یادآوری میکنیم، در یمن از سال ۲۰۱۴ جنگ داخلی با اشتراک حوثی‌های جنبش شیعه "انصارالله" و بخشی از اردوی این کشور که به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین کشور وفادار باقی مانده اند از یک طرف و از طرف دیگر نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فعلی یمن، جریان دارد. 

از سال ۲۰۱۵ ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی از نیروهای دولتی حمایت نظامی میکند. اعتقاد بر این است که حوثی‌هایی که سنا، پایتخت یمن و مناطق زیاد کشور را تحت کنترول دارند، از حمایت غیر رسمی ایران برخوردار اند.
 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала