آمادگی ترکیه برای حمله به شرق فرات سوریه

© REUTERS / Umit Bektas/ترکیه: برای انجام عملیات نظامی در سوریه به اجازهٔ امریکا نیاز نداریم
ترکیه: برای انجام عملیات نظامی در سوریه به اجازهٔ امریکا نیاز نداریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اردوغان اظهار داشته است که‌ عنقریب عملیات نظامی در شرق فرات را آغاز خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه طی سخنرانی گفت که انقره عملیات در شرق فرات را به زودی آغاز خواهد کرد.  رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام نمود که این کشور عملیات در شرق فرات را به زودی آغاز خواهد کرد.

اردوغان: ترکیه حق انجام عملیات در خاک سوریه را دارد - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: ترکیه حق انجام عملیات در خاک سوریه را دارد

وی که در جریان افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای در غرب این کشور صحبت می‌کرد، گفت:«علیه گروه‌های تروریستی در داخل و خارج اقدام خواهیم کرد و تمامی توطئه‌های که ترکیه را هدف قرار داده شکست خواهیم داد».

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد:« در عفرین،‌ جرابلس و الباب عملیات انجام دادیم و اکنون نیز عملیاتی در شرق رود فرات در سوریه انجام خواهیم داد و این موضوع را به اطلاع روسیه و امریکا رسانده‌ایم».

پیش از این ، رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت كه اگر آمریكا آنها را از آنجا به عقب نشینی مجبور نکند، انقره آماده است عملیات نظامی در شرق فرات و همچنین علیه نیروهای دفاع از خود كردهای سوریه را آغاز كند. وی بعداً اظهار داشت كه تصمیم گرفت شروع عملیات نظامی در سوریه را پس از گفتگوی تلیفونی با دونالد ترامپ رئیس جمهور امریكا در 14 دیسامبر سال گذشته به تعویق بیندازد و در پی آن رئیس جمهور امریكا تصمیم گرفت نیروهای خود را از سوریه خارج كند.

اردوغان در طی سخنرانی در شهر بورسا در شمال غربی ترکیه گفت.: «ما داخل شرق فرات خواهیم شد ، ما وارد عفرین ، جرابلس و الباب شدیم. ما روسیه و ایالات متحده را از این موضوع مطلع کردیم. ما نمی توانیم در مقابل حمله به کشورما سکوت کنیم. "

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала