ترامپ به افغانستان می آید؟

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ به افغانستان می آید
  ترامپ به افغانستان می آید   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترامپ، در صورت توافق طالبان و امریکا، ترامپ در ماه سپتامبر به افغانستان سفر خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی برای گفت‌وگو درباره افغانستان امروز به اسلام‌آباد می‌رود و در صورت توافق طالبان و آمریکا، ترامپ در ماه سپتامبر به افغانستان سفر خواهد کرد.   

 یک روزنامه پاکستانی نوشت که «آلیس ولز» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی برای گفت‌وگو درباره افغانستان و روابط دوجانبه امروز به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

«نیشن» به نقل از منابعی که از آن‌ها نامی نبرده، گزارش داد که اگر گفت‌وگوهای طالبان و آمریکا در دوحه منجر به ایجاد توافقی شود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای جزئیات نهایی توافق در ماه سپتامبر به افغانستان سفر خواهد کرد.

پمپئو: ترامپ در تلاش یافتن یک راه حل سیاسی برای اوضاع افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
پمپئو: ترامپ در تلاش یافتن یک راه حل سیاسی برای اوضاع افغانستان است

تاکنون مقامات رسمی این موضوع را تایید نکرده‌اند.

از سوی دیگر دور هشتم مذاکرات طالبان و آمریکا امروز در حالی در روز سوم جریان دارد که در دو روز گذشته طرفین درباره تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت‌وگو کردند و سخنگوی طالبان نیز تصریح می‌کند که در این دور درباره مسئله آتش‌بس با هیئت آمریکایی بحثی صورت نگرفته است.

چندی پیش نیز «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در سفر به واشنگتن متعهد شده بود تا پس از دیدار با رهبران طالبان زمینه مذاکرات مستقیم طالبان و دولت افغانستان را فراهم کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала