نیروهای امریکا تا سال آینده افغانستان را ترک می کنند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر دونالد ترامپ رئيس جمهور ایالات متحده امریکا
دونالد ترامپ رئيس جمهور ایالات متحده امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گمان میرود که ترامپ تا سال آینده نیروهای امریکا را از افغانستان خارج نماید.

اسپوتنیک به نقل از اناتولی، برخی مقامات واشنگتن اعلام کردند که ترامپ قصد دارد تا پیش از انتخابات 2020 امریکا روند خروج نظامیان این کشور از افغانستان را به پایان برساند.

  ترامپ به افغانستان می آید   - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ به افغانستان می آید؟

یک تعداد از مقامات واشنگتن که نخواستند نامشان فاش شود در گفتگو با شبکه «ان.بی.سی» اعلام کردند: دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهور ایالات متحده تصمیم دارد قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 در امریکا، روند خروج نظامیان خود از افغانستان را به پایان برساند، اما اجرای چنین تصمیمی تا نوامبر سال آینده دشوار خواهد بود.

این درحالی است که واشنگتن‌پست روز گذشته به نقل از مقامات دولتی امریکا که نام آنها ذکر نشده، گزارش داد در پی توافق با طالبان واشنگتن نیروهای نظامی خود را از 14 هزار نفر به 8 یا 9 هزار نفر کاهش خواهد داد.

به گفته این مقامات، در مقابل طالبان نیز پذیرفته مذاکرات صلح با دولت افغانستان را آغاز کند. این گفت‌وگوها درباره توافق آتش‌بس دو طرفه و قطع ارتباط طالبان با گروه تروریستی القاعده خواهد بود.

ترامپ در تلاش است تا نیروهایش را در افغانستان کاهش دهد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ در تلاش است تا نیروهایش را در افغانستان کاهش دهد

همچنین دونالد ترامپ رئيس جمهور ایالات متحده امریکا پیش از این طی یک نشست خبری در کاخ سفید از آغاز کاهش نظامیان امریکایی در افغانستان خبر داده بود.

ترامپ افزود: «ما با نتایج خوبی در مذاکرات با طالبان دست یافتیم. اکنون نیز با آنان دیدار می کنیم. شمار نظامیان خود را کاهش می‌دهیم . 19 سال است که در افغانستان نقش پولیس را اجرا می نمایم. می‌توانیم در 4 روز به این جنگ خاتمه دهیم اما در آن صورت 10 میلیون نفر کشته می‌شوند. منظورم به کار بردن سلاح‌های هسته ای نیست، بلکه استفاده از تسلیحات متعارف است».

رئیس جمهور امریکا همچنین با اعلام اینکه نظامیان خود از سوریه را کاهش می دهند، اظهار داشت: داعش را شکست دادیم و اکنون 2500 عضو این گروه(تروریستی) بازداشت شده اند. اروپا یا دیگران آنها را تحویل خواهند گرفت.

ترامپ همچنین از مذاکرات با روسیه برای کاهش تسلیحات هسته ای خبر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала