ربودن 30 مسافر از سوی طالبان در ولایت سمنگان

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaربودن 30 مسافر از سوی طالبان در ولایت سمنگان
ربودن 30 مسافر از سوی طالبان در ولایت سمنگان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان با ربودن 30 تن از مسافران یک بس در مسیر سمنگان، دو کارمند دولتی را نیز با خود بردند.

به گزارش اسپوتنیک، مقام های محلی ولایت سمنگان اعلان کرده اند که گروه طالبان نزدیک به 30 مسافر بشمول دو کارمند دولتی را در ولایت سمنگان با خود برده اند.

حاجی صفت الله سمنگانی عضو شورای ولایتی سمنگان امروز دوشنبه (14 اسد) به رسانه ها گفت که شام روز گذشته گروه طالبان تعدادی از مسافرین را که شمار آنان به 25 الی 30 تن می رسد از مسیر ولسوالی خرم سارباغ این ولایت با خود برده اند.

سمنگانی افزود این افراد زمانی از سوی طالبان ربوده شدند که از مرکز شهر ایبک عازم ولسوالی خرم سارباغ بودند. به گفته او رییس استیناف و یک افسر فرماندهی پولیس ولسوالی خرم سارباغ مشمول ربوده شده ها هستند.

هلمند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان 20 عضو دیگر حرکت مردمی صلح هلمند را ربودند

این عضو شورای ولایتی خاطر نشان کرد که بر اساس گزارش های رسیده تعداد 15 الی 20 تن از ربوده شدگان از سوی طالبان رها شده و شماری دیگری آنان در اسارت طالبان قرار دارد.

در همین حال عبدالمنیر رحیمی سخنگوی فرماندهی پولیس سمنگان با تایید این رویداد می گوید که اطلاعات که ما داریم شماری زیادی از این مسافرین آزاد شده وتلاش ها برای رهایی افراد باقی مانده از نزد طالبان ادامه دارد و فرمانده پولیس ولسوالی خرم سارباغ در ساحه رفته است.

سخنگوی فرماندهی پولیس سمنگان همچنین گفت که تاکنون هویت افراد ربوده‌شده معلوم نیست.

با این حال شماری از اعضای شورای ولایتی سمنگان می‌گویند که تاکنون معلوم نیست که طالبان مسافران را رها کرده ‌باشند. به‌باور آنها هنوزهم این افراد نزد طالبان اسیر هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала