کلوپ ویدیو

رونمایی آهنگ «آزادی» از سوی انستیتوت ملی موسیقی افغانستان به مناسبت صدمین سالروز استقلال + ویدئو

© Photo / انستیتوت ملی موسیقی افغانستانانستیتوت ملی موسیقی افغانستان
انستیتوت ملی موسیقی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انستیتوت ملی موسیقی افغانستان روز گذشته "یکشنبه 4 آگست" آهنگ حماسی «آزادی» را به مناسب فرارسیدن صدمین سالروز استقلال کشور، رونمایی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر احمد سرمست رییس انستیتوت ملی موسیقی در صفحه فیسبوک خود نگاشته است: «انستیتوت ملی موسیقی افغانستان افتخار دارد تا به‌مناسبت صدومین سالروز استرداد استقلال کشور، ویدیو کلیپ‌های چهار آهنگ حماسی را که توسط این نهاد تهیه و ترتیب گردیده است رونمایی کند. این آهنگ‌ها توسط آرکستر ملی سمفونی افغانستان و دسته همخوانان این نهاد اجرا گردیده‌اند. انستیتوت ملی موسیقی افغانستان با پیشکش این آهنگ‌های حماسی آرزومند است تا پیام صلح، آزادی، همبستگی، یگدیگر پذیری و همدلی را به گوشه گوشه‌ی کشور از طریق موسیقی برساند.»

داکتر احمد سرمست در ادامه نوشت: «کمپوز این آهنگ‌ها از داکتر صادق فطرت ناشناس، مسحور جمال، قمبر نوشاد و آرسن فهیم بوده که موسیقی سه آهنگ توسط قمبر نوشاد و یک آهنگ توسط آرسن فهیم تهیه و ترتیب گردیده است. اشعار این آهنگ‌ها توسط سلیمان لایق، عبدالغفور لیوال و داکتر سمیع حامد سروده شده‌اند».

شعر آهنگ «آزادی» توسط داکتر سمیع حامد سروده شده، آهنگ‌ساز و رهبر آرکستر آن آرسن فهیم و آوازخوانان آن دسته هم‌خوانان انستیتوت ملی موسیقی افغانستان اند.

قابل ذکر است که انستیتوت ملی موسیقی افغانستان که نقش عمده‌ای در توانمندسازی دختران و پسران جوان در کشور جنگ زده ما دارد، طی چند سال اخیر برنده چندین جایزه شد، این انستیتوت در پهلوی سایر جوایز، سال 2018 برنده جایزه «نوبل موسیقی» شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала