تلاش طالبان برای گسترش روابط با دیگر کشورهای جهان

© Sputnik / PM تلاش طالبان برای گسترش روابط با دیگر کشورهای جهان
  تلاش طالبان برای گسترش روابط با دیگر کشورهای جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنبش طالبان اعلام کرده است این گروه خواستار روابط گسترده سیاسی با کشورهای جهان است.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان با اشاره به سفر هیات سیاسی این گروه به جاکارتا و دستاوردهای مثبت این سفر، خواستار گسترش روابط با دیگر کشورهای جهان شد.

طالبان با اشاره به مذاکرات صلح و تماس این گروه با کشورهای چین، روسیه و اندونزیا، از دیگر کشورها برای گفتگو ی «رودررو» با خود دعوت کرد.

طرف مذاکره امریکایی ها در دوحه ، اعلام کرده است که تبلیغات مسموم علیه طالبان صحت ندارد و جهانیان بی دلیل این گروه را تروریست می خوانند.

در همین پیوند، رهبران طالبان که طی روزهای گذشته با سئوالات بیشمار جنگجویان خود در باره روند مذاکرات صلح روبرو شده اند، تلاش دارند با درج تحلیل و مصاحبه با فرماندهان این گروه در رسانه های وابسته به خود، نیروهایشان را برای پذیرفتن نتیجه مذاکرات آماده کنند.

طالبان: با کابل زیر عنوان «دولت» گفت و گو نمی شود - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: با کابل زیر عنوان «دولت» گفت و گو نمی شود

پایبندی طالبان به اصول اساسی همچون خروج همه نیروهای خارجی، ایجاد "امارت اسلامی" برقراری قوانین ب اساس شریعت و به رسمیت نشناختن دولت کابل، ازمواردی است که رهبران این گروه در رسانه های خود بر آن تاکید دارند.

اما دغدغه های افکار عمومی در افغانستان متفاوت است. مردم از خود می پرسند بعد از نهایی شدن صلح طالبان باامریکایی ها ، تکلیف دولت و جمهوریت چه می شود؟

ترس از پیوستن نیروهای طالبان بعد از معاهده صلح به داعش و استقرار امارت اسلامی در کشور با توجه به اعلام طالبان مبنی بر به رسمیت نشناختن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، فضای ذهنی مردم افغانستان را آشفته کرده است.

موضوع دیگری که موجب نگرانی مردم افغانستان است، ادامه جنگ بعد از امضای توافق نامه صلح است.

طالبان اعلام کرده است که تا خروج آخرین نفر از نیروهای خارجی، به جنگ ادامه می دهد. حالا اگر زمانبندی خروج نیروهای ناتو از افغانستان بلند مدت باشد، جنگ نیز به همین مدت، به درازا خواهد کشید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала