ترامپ دارایی های ونزوئلا در امریکا را مسدود کرد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ دارایی های ونزوئلا در امریکا را مسدود کرد
ترامپ دارایی های ونزوئلا در امریکا را مسدود کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا با صدور فرمانی تمام دارایی های دولت ونزوئلا در امریکا را توقیف کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا فرمان مسدود کردن تمام دارایی‌های دولت ونزوئلا را در امریکا صادر کرد. این دستور اجرایی به امضای ترامپ رسیده است.

این فرمان اجرایی ترامپ علاوه بر تحریم‌هایی است که طی ماه‌های اخیر علیه ونزوئلا اعمال شده است.

کاخ سفید می‎گوید: تمام دارایی، منافع و مستغلات دولت ونزوئلا که در ایالات متحده امریکا قرار دارند مسدود شده‌اند و امکان برداشت، انتقال، پرداخت، صادرات و یا هرگونه اقدام درباره آن‌ها وجود نخواهد داشت.

نیکلاس مادورو - اسپوتنیک افغانستان
مادورو: پروژه ترور من 20 میلیون دالر ارزش داشت

اواخر هفته گذشته، رئیس‌جمهور امریکا مدعی شده بود که در راستای اعمال فشار بر مادورو، محاصره یا «قرنطینه کردن» این کشور را بررسی می‌کند

جدیدترین اقدام ترامپ، نه تنها شرکت‌های امریکایی را از تعامل با دولت ونزوئلا منع می‌کند بلکه وضع تحریم‌های احتمالی علیه شرکت‌ها و افراد خارجی را که به دولت کاراکاس کمک می‌کنند، نیز در نظر دارد.

یادآوری میکنیم، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا 23 جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.  

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.  

ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала