حکمتیار: برخی‌ها هنوز هم خواستار ادامه جنگ هستند

© Sputnik / JAKحکمتیار
حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی می‌گوید که برخی ها در افغانستان تا هنوز خواستار ادامه جنگ می باشند، در حالی که یگانه راه برای رسیدن به قدرت شرکت درانتخابات است.

به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی و از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری روز سه‌شنبه (15 اسد) در یک گردهمایی پیکارهای انتخاباتی‌اش در کابل می‌گوید که هنوزهم برخی‌ها می خواهند تا درکشور جنگ ادامه یابد.

ازسوی دیگر حکمتیار هشدار می‎دهد که اگر امریکا در یک جنگ شکست بخورد روشن نیست که به چند پارچه تقسیم خواهد شد.

او رییس‎جمهور غنی را متهم می‌سازد که رشوت‌های سیاسی به افراد می‌دهد تا از مخالفت‎ها در برابر خودش بکاهد و به گفتۀ حکمتیار علت آن این است که آقای غنی وابسته به یک حزب نیرومند نیست.

حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان
حکمتیار به طالبان راه رسیدن به‌ قدرت را نشان داد

او همچنان از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری خواست تا در پیکارهای انتخاباتی رقابت سالم در پیش گیرند.

آقای حکمتیار اضافه کرد که خواستار یک افغانستان با حاکمیت ملی است و افزود که "ما غلامی کسی را قبول نداریم."

آقای حکمتیار که در انتخابات گذشتۀ ریاست‌جمهوری در صف مخالفان مسلح حکومت قرار داشت، این‌بار می‌خواهد از راه جنگ نه بل با رقابت سیاسی به قدرت برسد.

او می‌گوید که جنگ برنده ندارد و تنها راه بیرون رفت از بحران کشور، برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه است: «انتخابات بدیل ندارد! جنک بی این نمی‌تواند پایان بیابد که طرف‌های درگیر داخلی  و خارجی، این را بپذیرد و تعهد بسپارد که نظام وحکومت در انتخاب مردم از راه یک انتخابات شفاف برگزار شود».

پیکارهای انتخاباتی، به روز یک‌شنبه (6 اسد) به‌گونۀ رسمی آغاز شدند؛ در نخستین روز این پیکار تنها سه نامزد پیکارهای شان را آغاز کردند. در سه روز گذشته، هیچ نامزدی برنامه‌یی برای پیکار انتخاباتی نگرفت.

آقای حکمتیار، چهارمین نامزدی است که پیکارهایش را آغاز می‌کند. او در گردهمایی امروزش گفت که پُست‌های نخست‌وزیری، ریاست اجراییه و معاونیت سوم در دسته‌های انتخاباتی یک رشوۀ سیاسی و خلاف قانون اساسی است: «ایجاد غیرقانونی بست‌های ریاست اجرایی در گذشته و حال، صدارت و معاوم سوم آن هم به گونه رشوۀ سیاسی، خلاف قانون اساسی و خلاف نظام ما است و خلاف تعهداتی که دارند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала