واکنش عبدالله به تهدید طالبان: طالبان نمی تواند در برابر اراده مردم مانع ایجاد کند

© Photo / Facebook/moiواکنش عبدالله به تهدید طالبان: طالبان نمی تواند در برابر اراده مردم مانع ایجاد کند
واکنش عبدالله به تهدید طالبان: طالبان نمی تواند در برابر اراده مردم مانع ایجاد کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجراییه دولت افغانستان به تهدید گروه طالبان مبنی بر اخلال در روند انتخابات واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک،  دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه دولت افغانستان، در بیانیه ای موضع‌گیری طالبان را غیرقانونی و خلاف ارزش‌های مردم سالاری خوانده و آن را به شدت محکوم کرده است.

در این بیانیه آمده است:- "حق نامزدی برای انتخاب‌شدن و حق اشتراک در انتخابات از جمله حقوق بنیادی شهروندان جمهوری اسلامی افغانستان به شمار می‌رود، که در قانون اساسی کشور درج گردیده و مردم ما پس از سال‌ها مبارزه و تلاش به آن دست یافته‌اند. شهروندان افغانستان برای انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان شورای ملی، شورای ولایتی، شورای‌های ولسوالی‌ها و سایر انتخابات‌هایی که در قانون اساسی مسجل گردیده در مراحل مختلف اشتراک و مسئولان و نمایندگان خود را در یک رقابت آزاد و دموکراتیک انتخاب می‌کنند".

دفتر مطبوعاتی عبدالله افزوده است:- "کشور ما در این روزها به اساس تقویم اعلان شده از سوی کمیسیون‌های مستقل انتخابات میزبان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری است و شهروندان کشور به تاریخ 6 میزان 1398 برای انتخاب زعیم آینده‌ کشور به پای صندوق‌های رأی می‌روند".

دولت افغانستان: مردم از تهدیدهای گروه های مسلح نمی ترسند - اسپوتنیک افغانستان
دولت افغانستان: مردم از تهدیدهای گروه های مسلح نمی ترسند

ریاست اجراییه دولت افغانستان از شهروندان این کشور خواسته همانطوری‌که در گذشته‌ها برنامه‌های دشمنان را با حضور در صحنه و دفاع از ارزش‌های ملی خثی و ناکام ساختند، این‌بار نیز به صورت گسترده در مبارزات و انتخابات ریاست جمهوری اشتراک نمایند و به نامزد مورد علاقه خود رای بدهند.

در بیانیه عبدالله همچنین تاکید شده است:- "به نیروهای مسلح قهرمان کشور نیز تاکید می‌کنیم تا در تامین امنیت انتخابات و شهروندان کشور از هیچ‌نوع تلاش فروگذار نکنند و به دشمنان افغانستان اجازه ندهند تا مانع برگزاری انتخابات با هدف انتقال مسالمت‌آمیز قدرت گردند".

پیش از این، امروز صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان نیز در یک نشست خبری در کابل در واکنش به تهدید طالبان گفت:- "تهدید پروسه انتخابات در واقع تهدید مردم افغانستان است؛ اشتراک مردم در انتخابات و تعیین نمایندگان شان از طریق رای مستقیم، حق شرعی و قانونی مردم افغانستان است".

وی افزود: همه آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گرفته شده است؛ نیروهای امنیتی به گونه کامل آماده هستند تا از مردم افغانستان در برابر این گونه تهدیدها حفاظت نموده و نخواهد گذاشت که هیچ چیزی مانع اشتراک مردم در انتخابات شوند.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان از طالبان خواست، که دست از تهدید مردم افغانستان برداشته و شعار صلح خواهی را در عمل پیاده کنند.

صدیقی بیان داشت:- "مردم افغانستان در گذشته هم ثابت کرده اند که تهدید و هراساندن دشمنان افغانستان نمی‌تواند، مانع اشتراک شان در پروسه‌های ملی و سرنوشت ساز شوند. مردم ما این بار نیز به پای صندوق های رای خواهند رفت و زعامت آینده کشور خود را از طریق رای مستقیم خود تعیین خواهند کرد، تا دشمنان آزادی مردم افغانستان سیه روی شوند".

یادآوری می کنیم، که طالبان امروز در بیانیه ای نوشته بودند، که این گروه با جدیت برای جلوگیری از برگزاری انتخابات تلاش می کند و مانع تشکیل کمپین های انتخاباتی خواهد شد. طالبان همچنین از مردم خواسته است که برای دور شدن از خطرات حمله این گروه، به تجمعات انتخاباتی نروند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала