به بهره برداری سپردن برق فاز اول پارک هاى صنعتى شهر کابل

© Sputnik / Sergey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر به بهره برداری سپردن برق فاز اول پارک هاى صنعتى شهر کابل
به بهره برداری سپردن برق فاز اول پارک هاى صنعتى شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برق فاز اول پارک صنعتی صنایع سبز امروز با اشتراک مقام های بلند رتبه دولتی افغانستان گشایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باختر، در مراسمی که به این مناسبت ترتیب شد، انجنیر محمد یوسف پشتون وزیرمشاورارشد ریاست جمهوری در امور تخنیکی، دوکتورمحمد مصطفی مستور وزیر اقتصاد، نماینده، وزارت صنعت و تجارت، روئیسان اتاق صنایع معادن، اتاق تجارت و سرمایه گذاری و صاحبان صنایع اشتراک کردند.

طرح استفاده از برق آفتابی در اداره های دولتی - اسپوتنیک افغانستان
طرح استفاده از برق آفتابی در اداره های دولتی

در نخست دوکتور محمد مصطفی مستور وزیر اقتصاد از همه ای تیم طرح فاز اول پارک صنعتی صنایع سبز به خصوص مسئولان برشنا( ریاست ساختمانی امور برق) ، اظهار خورسندی کرد و گفت:- "هدف اصلی پارک های صنعتی جلب سرمایه گذاران در بخش خصوصی است و همچنان زمینه کار را برای هموطنان ما مساعد می کند".
همچنان وی در مورد اهمیت بخش خصوصی صحبت و آرزو کرد، که فاز های دیگر این صنایع نیز فعال شود.
سپس غالب درباره  طرح برق فاز اول معلومات ارائه کرد و گفت:- "این طرح دارای ۷ فاز می باشد که مطابق وعده خویش توانستیم در گام نخست برق فاز اول پارک صنعتی صنایع سبز را فعال کنیم".
همچنان وی افزود: شما هفته گذشته شاهد امضاء تفاهمنامه برق باریک آب بودید و برشنا می کوشد، که به زود ترین فرصت کار برق رسانی را به فاز دوم پارک صنعتی صنایع سبز نیز آغاز کند، چون تولیدات داخلی افغانستان افتخار هر شهروند افغانستان است.
فاز اول این طرح شامل ۳۰۰ نمره زمین برای فابریکه ها می باشد که بخشهای زیربنایی آن مشمول انرژی برق تکمیل شده است، که امروزعملاً گشایش یافت.
ظرفیت برق برای فاز اول ۱۲ میگاوات می باشد، که از استیشن شرق به پارک صنعتی انتقال می شود و برای توسعه این پارک ها در سال های آینده الی ۱۰۰ میگاوات برق نیز در نظر گرفته شده است.
مصارف این طرح که مجموعآ بیشتر از ۸۶ میلیون افغانی می شود از بودجه د افغانستان برشنا شرکت پرداخت شده است.
کار ساختمانی و تخنیکی برق رسانی برای این پارک دونیم سال کاری را دربرگرفته است.
قابل تذکر است که در این مراسم رییس عمومی برشنا، سنگ تهداب فاز دوم پارک صنعتی صنایع سبز را نیز گذاشت.
درین فابریکه تولید و پروسس مواد غذایی، نوشابه سازی، مصنوعات پلاستیکی، دواسازی ، کارتن سازی، بوت دوزی ، موبل و فرنیچر، چاپ و بسته بندی، آسیاب و فابریکات تولید آرد و دیگر صنوف صنعتی صنایع خفیفه شامل می باشد. این طرح دارای ۷ فاز می باشد که در فاز اول آن حدود هفتصد میلیون دالر امریکایی سرمایه گذاری شده است و زمینه کار را برای بیشتر از ۲۲۵۰۸ تن مهیا می کند. گفتنی است که پارک صنایع سبز در ۲۰ کیلومتری دسپیچری واقع ولسوالی ده سبز در ساحه کابل جدید موقعیت دارد و در سال ۱۳۹۳ خورشیدی به طور قانونی آغاز به فعالیت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала