روحانی: جنگ با ایران مادر کل جنگ ها است

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: جنگ با ایران مادر کل جنگ ها است
روحانی: جنگ با ایران مادر کل جنگ ها است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایران جنگ با کشورش را مادر همه جنگها عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در دیدار با جواد ظریف  وزیر امور خارجه ایران ابراز داشت: ، در صورتی که امریکا تمایل به مذاکره داشته باشد، باید همه محدودیت ها علیه ایران را بردارد.

وی گفت، جنگ با ایران مادر همه جنگ ها و صلح با ایران به منزله مادر همه صلح ها است. رهبر ایران همچنین خاطرنشان كرد كه خروج ایالات متحده  از توافق هسته‌ای "برجام" یك اشتباه استراتژیك است.

 پیش ازاین در تاریخ 31 جولای، ایالات متحده امریکا تحریم های را علیه محمد جواد ظزیف، وزیر امور خارجه ایران وضع نمود، اما در تاریخ 1 آگست کمیسیون اروپا اعلام کرد که علی الرغم تحریم های امریکا همکاری خود را با آقای ظریف ادامه خواهد داد.

هشدار تند حسن روحانی به بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
هشدار تند حسن روحانی به بریتانیا

در همین حال محمد جواد ظریف در واکنش به تحریم خود از سوی امریکا در توییتراش نوشت: “دلیل قرار دادن من در فهرست تحریم‌ها از سوی امریکا این است که من سخنگوی اصلی ایران در اطراف جهان هستم.”

او همچنان افزوده که این تحریم بر او و خانواده اش هیچ تاثیری نخواهد داشت، چون ملک یا منافعی در خارج از ایران ندارد.

 روحانی در دیدار با ظریف اعلام کرد:«صلح با ایران مادر همه صلح ها و جنگ با ایران مادر همه جنگها خواهد بود. دوباره تکرا رمی کنم، صلح در بدل صلح».

 در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه امریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала