شهر آینده در عربستان سعودی: تجمل در روی زمین و کنترول کامل

© Fotolia / Swisshippoشهر آینده در عربستان سعودی: تجمل در روی زمین و کنترول کامل
شهر آینده در عربستان سعودی: تجمل در روی زمین و کنترول کامل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
• شهزاده ولیعهد عربستان سعودی در ریگستان اعمار شهر آینده نگر پلان نموده که در آن تکنالوژی های پیشرفته با نظارت دایمی بر همه و هرکس همراه خواهند بود.

مطابق اسناد محرم پلانگذاری که مدیریت مسوول روزنامه The Wall Street Journal مطالعه کرده، در این شهر-دولت Neom در خاک عربستان سعودی روبات های خدمتکار، تاکسی هوایی و ریگ ها که در تاریکی می درخشند، وجود خواهند داشت. مهتاب مصنوعی هر شب آسمان را تنویر خواهد کرد و جزیره به سبک «پارک دوره جوراسیک» به تماشاه چیان امکان دیدن روبات های دینوزاورها فراهم خواهد ساخت.

اما یکجا با این در اسناد پلانی بیش از 2300 صفحه که روزنامه WSJ بر آنها دست یافته، همچنان پلان های کمتر دلچسپ تشریح شده اند. در آنجا اسکان اجباری باشندگان محلی و لابراتوارها در باره تصحیح جینوم انسان و، واضحاً، کنترول همگانی دولتی نیز شامل می باشند. از قرار معلوم، شهر تکنالوژیکی آینده بیشتر به ضدتخیل پرستی اوروئیل شباهت خواهد داشت.

محمد بن سلمان شهزاده ولیعهد عربستان سعودی از سال 2017 با تیم های مشاورین کار میکند، تا دیدگاه خود راجع به شهر به پروژه به ارزش 500 میلیارد دالر مبدل سازد. شهر را میخواهند در گوشه غیرمثمر کنونی در شمال-غرب عربستان سعودی اعمار نمایند. در آنجا، اصلاً، صحرا وجود نخواهد داشت – شهزاده استفاده از تکنالوژی «کشت ابرها» پلان نموده، تا باعث بارش باران شود، خاک را توسط نوع حاصلخیز تعویض خواهد کرد که امکان پرورش میوه جات و حبوبات تازه را فراهم خواهد ساخت – این آنها را برای باشندگان هرچه بیشتر قابل دسترسی خواهد ساخت.

آنچه که به ویژه گی های دیگر شهر آینده مربوط میگردد، پس، مطابق WSJ، در پلان مکاتب با معلمان-هولوگرام، بست های خالی با بلندترین معاش در روی زمین و ریگ ها که در تاریکی می درخشند، شامل می باشند – فقط به خاطریکه این خواست شهزاده ولیعهد می باشد.

ندمی النصر مدیر اجرائیه Neom در مصاحبه معلومات داد که « Neom از چیزهای متشکل است که به آینده متوجه اند. اگر صحبت راجع به تکنالوژی ها مطرح بحث می باشد – پس فقط راجع به پیشرفته ترین مطرح است. آن هم به حدی که برخی از آنها هنوز در مرحله طراحی قرار دارند و برخی فقط در روی کاغذ وجود دارند».

همکاری مسکو و الریاض به اتحاد بانفوذ مبدل خواهد گردید - اسپوتنیک افغانستان
همکاری مسکو و الریاض به اتحاد بانفوذ مبدل خواهد گردید

شگفت انگیز است، اما شهر آینده با همه کمال تکنالوژیکی خود بطور حیرت انگیز به شهر بزرگ استبدادی شباهت دارد. در داخل آن «بطور دایمی نظارت بر باشندگان تحقق خواهد یافت و کمپیوتر میتواند ارگان های امنیتی راجع به جرایم بدون پیگرد زنده بر باشندگان مطلع خواهد ساخت». این بدان معنی است که اگر شما به هرجای – به ساحل، رستوران یا مرکز تجارتی بروید – کمره های که در هر گوشه نصب شده و همچنان طیارات بی پیلوت با سیستم شناسایی اشخاص همیشه نشان خواهند داد که شما را در کجا بپالند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала