عمران خان: اسلام آباد با هدف تقویت صلح در منطقه پیوند با افغانستان را گسترش داد

© Photo / IK / IKعمران خان: اسلام آباد با هدف تقویت صلح در منطقه پیوند با افغانستان را گسترش داد
عمران خان: اسلام آباد با هدف تقویت صلح در منطقه پیوند با افغانستان را گسترش داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان بر پیوندهای بهتر با همه کشورهای همسایه تاکید و همکاری های منطقه ای را ضامن رشد و توسعه دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رسانه های پاکستان گزارش دادند، که عمران خان با حضور در نشست مشترک نمایندگان مجالس سنا و ملی این کشور که با هدف بررسی وضعیت بحرانی کشمیر برگزار شده بود، افزود: اسلام آباد با هدف تقویت صلح در منطقه پیوندها با همه کشورهای همسایه از جمله ایران و افغانستان را گسترش داد.

عمران خان عزم سفر به افغانستان را دارد - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان عزم سفر به کابل را دارد

وی با ابراز تاسف نسبت به اوضاع کشمیر و انتقاد از تشدید تنش های مرزی میان پاکستان و هند، خطاب به دهلی نو هشدار داد: پاکستان به دنبال تنش نیست اما در صورت تحمیل تهاجم خارجی پاسخ کوبنده به آن خواهیم داد.

نخست وزیر پاکستان اظهار کرد: دو کشور هسته ای در جنوب آسیا نباید بسمت درگیر و رویارویی پیش روند و باید تمامی مسائل و اختلافات را از طریق گفت وگوهای مسالمت آمیز حل و فصل کرد.

وی تاکید کرد: ما هرگز کشوری را به حملات هسته ای تهدید نمی کنیم بلکه سخنان ما از روی عقل و خردمندی است.

یادآوری می کنیم، که تنش های سیاسی میان پاکستان و هند پس از اعلام تصمیم دولت دهلی نو برای لغو امتیازات ویژه منطقه جامو و کشمیر بالا گرفت و دولت اسلام آباد آن را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته در اعتراض به اقدام دولت دهلی نو، سفیر هند در اسلام آباد را احضار کرد.

اختلافات بر سر کشمیر را می توان دلیل عمده  تنش در پیوندهای نه چندان گرم پاکستان و هند و شعله ور شدن آتش اختلافات در روزهای اخیر دانست. تعاملات دو کشور هسته ای در جنوب آسیا از زمان استقلال پاکستان در سال ۱۳۲۶ شمسی رقابتی و به نوعی دارای سوءظن نسبت به یکدیگر بوده است.
مسائل مختلفی در تقسیم دو کشور تاثیر داشته، ولی یکی از مهمترین و حساس ترین آنها پس از استقلال هند و پاکستان، وضعیت منطقه بزرگ کشمیر تحت مناقشه دو کشور عنوان می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала