استولتنبرگ: حضور ناتو در افغانستان شرایط برای توافق صلح را آسانتر ساخت

© AFP 2023 / Mandel Ngan استولتنبرگ: حضور ناتو در افغانستان شرایط برای توافق صلح را آسانتر ساخت
 استولتنبرگ: حضور ناتو در افغانستان شرایط برای توافق صلح را آسانتر ساخت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو می‌گوید که همزمان با ادامه مذاکرات صلح افغانستان میان طالبان و امریکا، در حال حاضر فرصت واقعی برای دستیابی به صلح در کشور وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در یک کنفرانس خبری در نیوزیلند به خبرنگاران گفت: “حال ما بیشتر از هر وقت دیگر به دستیابی به یک توافق صلح در افغانستان نزدیک هستیم.”

دبیرکل ناتو معتقد است که حضور نظامی ائتلاف خارجی در افغانستان بود که شرایط را برای مذاکرات صلح ایجاد کرد و این امکان را فراهم کرد تا این کشور"افغانستان"  برای رسیدن به توافق نامه صلح بیش از هر وقت دیگر نزدیکتر شود.

حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: تا کنون به هیچ عنوان روند صلح افغانی نبوده است

به گفته وی ، "حضور نظامی ناتو و سایر نیروهای بین المللی شرایطی را برای مذاکرات صلح ایجاد کرده ، زیرا به گفته وی آنها به طالبان سیگنال های واضح ارسال کردند که این گروه در میدان نبرد پیروز نخواهند شد و به جزء مذاکره راهی دیگری ندارند.

آقای استولتنبرگ، گفت: افغانستان یک موضوع مهم اجندای ما است. با تمامی کشورهای که به مأموریت آموزشی ما در این کشور کمک می‎کنند می‌بینیم.

آقای استولتنبرگ این اظهارات را در حالی مطرح کرده‌ که نماینده‌های امریکا و طالبان در دوحه طی سه روز گذشته برای نهایی‌سازی توافقنامه گفتگو کرده‌اند.

نماینده امریکا برای صلح افغانستان گفته‌است که پیشرفت عالی در این مذاکرات صورت گرفته و تیم‌های تخنیکی دوطرف روی نهایی‌سازی جزئیات توافق صلح کار می‌کنند.

در همین حال، سفیر پاکستان در کابل اعلام کرده که ممکن است تا هفت روز دیگر توافقنامه‌ای میان امریکا و طالبان در دوحه به امضا برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала