طالبان: چین و روسیه توافق‌نامۀ صلح را تضمین می‌کنند

© Sputnik / Z.M طالبان: چین و روسیه توافق‌نامۀ صلح را تضمین می‌کنند
 طالبان: چین و روسیه توافق‌نامۀ صلح را تضمین می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سهیل شاهین، سخنگوی دفترسیاسی طالبان در قطر می گوید، سازمان ملل، چین و روسیه توافق‌نامۀ صلح را تضمین می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی دفترسیاسی طالبان در قطر به سلام‌وطندار گفته است، در دور هشتم گفت‌وگوهای صلح میان نماینده‌گان آمریکا و طالبان پیش‌رفت‌های قابل ملاحظه‌یی به دست آمده‌است.

آقای شاهین می‌افزاید، با آن که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای صلح افغانستان به هند رفته است، اما گفت‌وگوهای صلح میان هیأت طالبان و نماینده‌گان آمریکا امروز نیز جریان دارد و ممکن است توافق‌نامۀ صلح به‌زودی امضا شود.

زلمی خلیلزاد  - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد از حصول نتایج "عالی" در هشتمین دور مذاکرات با طالبان خبر داد

به گفتۀ او، توافق‌نامۀ صلح با حضور نماینده‌گان شماری از کشورهای همسایه، سازمان ملل، نماینده‌گان روسیه و چین امضا خواهد شد.

شهباز حکمت، استاد دانشگاه و آگاه مسایل سیاسی می‌گوید، حضور و نقش این کشورها در تطبیق توافق‌نامۀ صلح تاثیر گذار است.

یونس فکور، دیگر آگاه مسایل سیاسی می‌گوید، تا زمانی که طالبان با نماینده‌گان حکومت افغانستان به توافق سیاسی و اعلام‌ آتش‌بس نرسند، امضای توافقنامۀ صلح میان آمریکا و طالبان بی معناست.

آقای فکور می‌افزاید، چین و روسیه در این اواخر از طالبان حمایت سیاسی و اقتصادی می‌کنند و ایغورهای چین و چچینی‌های روسیه در کنار طالبان می‌جنگند و از سوی دیگر آمریکا نیز می‌خواهد چنین ضمانتی را به دست بیاورد که طالبان دیگر برای آنان تهدیدی نیست.

آقای خلیلزاد در تازه ترین توییت خود از روند گفت‌وگوهای جاری صلح با طالبان اظهار خوشبینی کرده و گفته است که آنان به امضای توافق نزدیک شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала