هشدار گروه طالبان برای حمله به همایش‌ های انتخاباتی

© Sputnik / PMمولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو
مولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان انتخابات را توطئه خوانده و محافل کمپاینی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را به حمله تهدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک،گروه طالبان، انتخابات ریاست جمهوری را یک پروسه جعلی خوانده و هشدار داده که جنگجویان این گروه، با تمام توان‌شان مقابل این پروسه جعلی و نمایشی ایستاد خواهند شد.

طالبان، با نشر اعلامیه‌ای گفته‌اند که انتخابات ریاست جمهوری امسال نیز مانند سال‌های گذشته از سوی امریکا و کشورهای کمک‌کننده حمایت می‌شود و تصمیم نهایی انتخابات را نیز مردم نه؛ بلکه همین کشورها خواهند گرفت.

در اعلامیه طالبان آمده‌است ساحاتی که در آن انتخابات برگزار می‌شود محدود است و این گروه با ‌جدیت تلاش می‌کند که از برگزاری این پروسه جلوگیری کند.

گروه طالبان بار دیگر افغانستان را «تحت اشغال خارجی‌ها» خوانده‌ و تاکید کرده که برگزاری انتخابات، ضیاع منابع و زمان در راستای منافع برخی سیاسیون است.

اعلامیه طالبان افزوده که خارجی‌ها به‌جای تمویل و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، منابع و انرژی‌شان را در زمینه تامین صلح و پایان‌دادن به آنچه از سوی این گروه «اشغال افغانستان» خوانده شده، صرف کنند.

در اعلامیه طالبان به نامزدان انتخابات ریاست جمهوری هشدار داده شده که محافل کمپاینی‌شان از سوی این گروه مورد حمله قرار خواهد گرفت. طالبان از مردم هم خواسته‌اند که در چنین محافلی شرکت نکنند.

این هشدار در حالی داده می‌شود که کارزارهای انتخابات نامزدان ریاست جمهوری یک هفته پیش آغاز شده و تاکنون اشرف‌غنی، عبدالله عبدالله، رحمت‌الله نبیل، گلبدین حکمتیار، سید نورالله جلیلی و شماری دیگر از نامزدان کمپاین‌ها شان را رسماً آغاز کرده‌اند.

کمیسیون انتخابات اعلام کرده که انتخابات به‌تاریخ ششم میزان امسال در سراسر کشور برگزار خواهد شد و تمامی آمادگی‌ها برای برگزاری آن گرفته شده‌است.

همزمان، تلاش‌های امریکا برای صلح نیز شدت گرفته و مذاکرات این کشور با گروه طالبان پیشرفت‌هایی داشته‌است. زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان این پیشرفت‌ها را «عالی» خوانده و گفته‌است که تیم‌های تخنیکی هردو طرف روی نهایی‌ساختن جزئیات «توافقنامه» میان امریکا و طالبان کار می‌کنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала