ریاست اجراییه رئیس جمهور غنی را به مداخله در امور انتخابات متهم کرد

© Photo / Facebook/moiعبدالله عبدالله
عبدالله عبدالله  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس اجرایی حکومت، مقرری نورمحمد نور به عنوان مشاور ارشد کمیسیون انتخابات از سوی رییس جمهور را مداخله مستقیم در امور انتخابات خوانده و خواهان برکناری فوری آقای نور شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه با نشر اعلامیه‌ای به شدت نسبت به از آنچه که مداخله غنی در امور انتخابات می‌خواند، اعتراض کرده است.

در اعلامیه آمده:"طوری که شهروندان کشور مطلع اند آقای نورمحمد نور سخنگوی اسبق این کمیسیون در بست مافوق رتبه به عنوان مشاور ارشد کمیسیون مستقل انتخابات از سوی ریاست جمهوری تعیین گردیده است."

نامزدان ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
هشدار جدی شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری

اعلامیه افزوده:"ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی این اقدام را غیر قانونی دانسته و مداخله صریح در امور کمیسیون تلقی می‌کند. ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی به این باور است که با در نظرداشت تجربه‌های تلخ گذشته، مداخلات حکومت در امور کمیسیون‌ها و نقش مسوولان پیشین این نهاد در سازماندهی تقلب گماشتن مجدد مسوولان قبلی و معزول این نهاد به اعتماد مردم بالای کمیسیون‌‌ها ضربه می‌زند و از برگزاری یک انتخابات شفاف، سراسری و با اعتبار جلوگیری می‌کند."

در اعلامیه تاکید شده:"ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی مراتب اعتراض خویش را در این زمینه ابراز می‌دارد و خواهان برکناری سریع آقای نور از این سمت و توقف مداخلات ریاست جمهوری در امور داخلی کمیسیون‌ها است."

گفتنی است که نور محمد نور در انتخابات ریاست جمهوری 2014 به حیث عضو و سخنگوی کمیسیون ایفای وظیفه می‌کرد اما به دلیل سوء مدیریت اعضای کمیسیون وقت همه آنان برکنار شد و قرار بود آنان به دلیل آنچه که خیانت به آرای مردم خوانده می‌شوند، محکمه شوند اما این کار نشد.

داکتر عبدالله در حالی نسبت به مداخله غنی در امور انتخابات اعتراض می‌کند که پیش از این شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که 12 ستاد انتخاباتی را شامل می‌شود و نهادهای ناظر انتخاباتی بارها نگرانی شان را از مداخله رهبری حکومت در امور انتخابات ابراز داشته اند.

شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری تاکید دارند که رهبری حکومت تمام تلاش خود را برای مهندسی انتخابات ریاست جمهوری به خرج داده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала