آزمایش راکت ممنوعه کوریای شمالی

© AFP 2023 / Jung Yeon-Je آزمایش راکت ممنوعه کوریای شمالی
  آزمایش راکت ممنوعه کوریای شمالی    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش کوریای جنوبی می‌گوید که کوریای شمالی بامداد روز سه شنبه "6 آگست" آزمایش تسلیحاتی ممنوعه را انجام داده است.

به گزارش اسپوتنیک، صبح امروز ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد کوریای شمالی دو راکت که گمان می‌رود راکت های بالستیک کوتاه‌برد باشد از ولایت هوانگای در سواحل غربی خود شلیک کرده است. ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد، این راکت ها پس از طی مسافت 450 کیلومتر در امتداد شبه‌جزیره کوریا در دریای شرقی که به عنوان دریای چاپان شناخته می‌شود، سقوط کرده است.

واکنش ترامپ به آزمایشات راکتی کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ترامپ به آزمایشات راکتی کوریای شمالی

شورای امنیت سازمان ملل طراحی و ساخت و پرتاب راکت های بالستیکی را برای کوریای شمالی ممنوع کرده است که در صورت عدم رعایت آن، کوریای شمالی با تحریم های شدیدتری روبرو خواهد شد.

 تازه ترین آزمایش کوریای شمالی در حالی صورت می گیرد که مارک اسپر ، وزیر دفاع امریكا برای دیدار با همتایان جاپانی و کوریای جنوبی این هفته به منطقه سفر کرده است و همزمان امریكا و کوریای جنوبی مانور نظامی مشترک را در شبه جزیره کوریا آغاز كرده اند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه کوریای شمالی برگزاری رزمایش نظامی مشترک کوریای جنوبی و امریکا را «نقض آشکار» توافقات بین واشنگتن و پیونگ یانگ خوانده است.

وزارت دفاع کوریای جنوبی روز گذشته اعلام کرده بود این رزمایش که بیشتر مربوط به بخش فنی و رایانه‌ای است و آزمایشی برای سئول خواهد بود تا توانایی کنترل عملیاتی نیروهایش را بسنجد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала