خلیلزاد از حصول نتایج "عالی" در هشتمین دور مذاکرات با طالبان خبر داد

© Photo / EK / EKزلمی خلیلزاد
زلمی خلیلزاد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان از پایان دور هشتم گفتگو های صلح با طالبان در قطر خبر داد. وی ابراز داشته که در گفتگو با طالبان پیشرفت و نتایج "عالی" حاصل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای صلح افغانستان در بخشی از توییتی که به تازگی منتشر کرده، از پیشرفت‌های خوب به میان آمده در مذاکرات با طالبان و اتمام دور هشتم مذاکرات صلح در قطر خبر داده است.

او می‌افزاید که در چند روز گذشته در دوحه روی تکمیل یک توافق با طالبان متمرکز بوده‌است.

وی گفته است: “ما پیشرفت‌های خوبی در هفته گذشته در کابل داشتیم. چند روز گذشته که در دوحه بودم، روی مسایل باقی‌مانده درباره یک توافقنامه بالقوه با طالبان تمرکز کردم که زمینه خروج مشروط نیروهای امریکایی را فراهم می‌کند. ما پیشرفت عالی داشته‌ایم.”

به گفتۀ او، توافق امریکا با طالبان در نتیجه گفتگوهای دوحه، خروج وابسته به شرایط افغانستان را فراهم خواهد ساخت.

آقای خلیلزاد می‌گوید که تا از دوحه به هند می‌رود تا با مقام‌های هندی روی ایجاد اجماع بین المللی برای روند صلح افغانستان گفتگو کند.

او می‌گوید که تیم گفتگو کننده اش در دوحه است و گفتگو روی مسایل تخنیکی را با تیم گفتگوکننده طالبان ادامه خواهد داد تا روی چهار بخش توافق‌نامه، یعنی خروج نیروها، آتش‌بس، تضمین‌های ضد هراس‌افگنی طالبان و گفتگوهای میان افغانان، توافق به‎دست آید.

همزمان؛ سهیل شاهین؛ سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که در مذاکرات با امریکا تا 80 درصد پیشرفت صورت گرفته‌است.

پیشتر مایک پمپئو؛ وزیر خارجه امریکا در سیدنی استرالیا گفته‌بود که واشنگتن خواستار خروج نیروهایش از افغانستان است؛ اما نمی‌خواهد که این کشور یکبار دیگر به سکوی حملات علیه امریکا مبدل شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала