سفر مقام های قضایی استرالیا برای بررسی جنایت های جنگی نظامیان این کشور به افغانستان

© AFP 2023 / SHAH MARAI سفر مقام های قضایی استرالیا برای بررسی جنایت های جنگی نظامیان این کشور به افغانستان
سفر مقام های قضایی استرالیا برای بررسی جنایت های جنگی نظامیان این کشور به افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های قضایی استرالیا برای بررسی اتهام های جنایت های جنگی نظامیان این کشور به افغانستان سفر کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه استرالیایی ای. بی. سی نوشت: «پال برتون» رئیس دادگاه عالی «نیو ساوث ولز» با تیم خود برای بررسی این گزارش‌ها و گفت‌وگو با شاهدان به افغانستان سفر کردند.

جستجوی اسناد جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
جستجوی اسناد جنایات جنگی نظامیان استرالیایی در افغانستان

پیش از این نیز رسانه‌ها به نقل از نظامیان استرالیایی درباره جنایت های جنگی و کشتار غیرنظامیان افغانستانی توسط نظامیان استرالیایی گزارش داده بودند و کانبرا نیز تاکید کرده بود که این «اتهام ها» را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این در حالیست، که چندی پیش نیز ای.بی.سی اسناد محرمانه‌ای را از جرایم جنگی نظامیان استرالیایی مستقر در افغانستان منتشر کرد که سبب یورش پولیس استرالیا به دفتر این رسانه شد.

نیروهای پولیس در این یورش در پی یافتن منابعی بودند که از طریق آنها اطلاعات محرمانه درباره ارتکاب جنایت های جنگی نظامیان این کشور در افغانستان به این رسانه رسیده بود.

پولیس استرالیا پس از این رویداد تاکید کرد، که این اقدام  به درخواست وزارت دفاع استرالیا صورت گرفته بود.

یادآوری می کنیم، که از سال 2006 میلادی تا پایان سال 2013 میلادی صدها غیرنظامی افغانستانی به صورت عامدانه از سوی نیروهای ویژه استرالیایی در ولایت «ارزگان» افغانستان مورد هدف قرار گرفته و کشته شدند.

کشتار غیرنظامیان افغانستانی توسط نیروهای ویژه استرالیایی در ارزگان در جریان این سالها بارها خبر ساز شد اما این روند با خروج نیروهای ویژه استرالیایی از ارزگان در سال 2014 میلادی پایان یافت.

کشتار بی رویه غیرنظامیان از سوی نیروهای ویژه استرالیایی انتقاد سازمان‌های حقوق بشری را در پی داشت.

سازمان دیدبان حقوق بشر پیش از این در گزارشی فاش کرد که نظامیان استرالیایی در ارزگان برای به‌ نمایش گذاشتن توانمندی‌شان در مسابقه‌ای ظالمانه برای کشتار غیرنظامیان با یکدیگر رقابت می‌کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала