درخواست عمران خان از سازمان ملل برای مداخله در بحران کشمیر

© Photo / IK / IKعمران خان
عمران خان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان خواستار ورود سازمان ملل به اقدامات اخیر هند در منطقه کشمیر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، عمران خان، نخست ویر پاکستان، از رهبران جهان خواسته است که مانع لغو اختیارات  ایالت کشمیر توسط هند شوند.

 نخست وزیر پاکستان می‌گوید برای جلوگیری از این اقدام قصد دارد به شورای امنیت سازمان ملل و دیوان بین المللی دادگستری مراجعه کند.

بعد از تلاش‌های هند برای لغو اختیارات ویژه ایالت کشمیر، عمران خان خواستار دخالت رهبران کشورهای بین الملل در این موضوع شد.

نخست وزیر پاکستان در جلسه اضطراری پارلمان ملی گفت: من از حقوق پاکستان در هر جلسه‌ای از جمله شورای امنیت سازمان ملل حمایت خواهم کرد.

وی تاکید کرد که پاکستان حاضر است در مورد مساله کشمیر در دادگاه‌های بین المللی از حقوق خود دفاع کند.

 ارتش هند در حالت آماده‌ باش قرار گرفت  - اسپوتنیک افغانستان
ارتش هند در حالت آماده‌ باش قرار گرفت

تنش‌های سیاسی میان پاکستان و هند پس از اعلام تصمیم دولت دهلی نو برای لغو امتیازات ویژه منطقه جامو و کشمیر بالا گرفت و دولت اسلام آباد آن را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان روز گذشته در اعتراض به اقدام دولت دهلی نو، سفیر هند در اسلام آباد را احضار کرد.

دولت نارندرا مودی یک هفته پس از اعزام 10 هزار نیروی نظامی اضافه به کشمیر پنجشنبه گذشته در اقدامی جدید 25 هزار سرباز دیگر را در این منطقه مستقر کرد که این امر موجب بروز هراس در میان مردم محلی و افزایش گمانه زنی‌ها در مورد تصمیم دولت هند برای لغو امتیازات ویژه ایالت جامو و کشمیر شده است.

کشمیر هند در زمان ضمیمه شدن به خاک هند از این اختیارات ویژه برخوردار شده بود اما دهلی روز دوشنبه اعلام کرد که قدرت قانون‌گذاری داخلی را از کشمیر گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала