دبیرکل ناتو: ترکیه با وجود خرید اس – ۴۰۰ یک متحد ارزشمند ناتو باقی می‌ماند

© AP Photo / Presidential Press Serviceدبیرکل ناتو: ترکیه با وجود خرید اس – ۴۰۰ یک متحد ارزشمند ناتو باقی می‌ماند
دبیرکل ناتو: ترکیه با وجود خرید اس – ۴۰۰ یک متحد ارزشمند ناتو باقی می‌ماند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو از عواقب تصمیم ترکیه مبنی بر خریداری سیستم‌های دفاع راکتی روسی اس – ۴۰۰ نگران است، اما انقره همچنان یک متحد ارزشمند این پیمان باقی می‌ماند و کار با ناتو را ادامه می‌دهد – ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در جریان سخنرانی در موسسه تحقیقاتی در سدنی گفت: "تصمیم ترکیه مبنی بر خریداری سیستم اس – ۴۰۰ یک تصمیم ملی و مستقل است، اما من نگران عواقف این تصمیم می‌باشم، زیرا برای ناتو سازگاری عملیاتی تسلیحات مهم است. سیستم روسی اس – ۴۰۰ در یک سیستم واحد دفاع راکتی ناتو ادغام نخواهد شد".

خرید اس-۴۰۰ توسط ترکیه و تاثیر آن بالای ناتو - اسپوتنیک افغانستان
خرید اس-۴۰۰ توسط ترکیه و تاثیر آن بالای ناتو

وی افزود: مسئله اس – ۴۰۰ یک مسئله مهم است، اما سهم ترکیه و نقش آن در ناتو به مراتب بیشتر و عمیق‌تر است نسبت به مسئله اس – ۴۰۰".

استولتنبرگ ابراز اطمینان کرد که "ترکیه یک متحد ارزشمند و مهم ناتو باقی خواهد ماند و یکجا با ناتو روی چالش‌های زیادی کار خواهد کرد، بدون درنظرداشت اینکه اس – ۴۰۰ مشکل ایجاد می‌کند".

قبلاً رجب طیب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکیه اعلام کرده بود که انقره قصد دارد استفاده از سیستم‌های دفاع راکتی روسی اس – ۴۰۰ را در ماه اپریل سال ۲۰۲۰ آغاز کند، و از پروژه‌های تامین امنیت ملی این کشور به‌خاطر تهدیدات ایالات متحده امریکا، امتناع نخواهد ورزید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала