هشدار عمران خان: جنگ میان هند و پاکستان جهانی است

© Photo / IK / IKعمران خان
عمران خان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر پاکستان در واکنش به تصمیم دولت هند در لغو موقعیت ویژه منطقه کشمیر، اعلام کرد که جنگ بین هند و پاکستان تمام جهان را تحث تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش اسپونتیک، به نقل از ایسنا، عمران خان نخست وزیر پاکستان با اشاره به تصمیم اخیر دهلی نو بخاطر وضعیت ویژه منطقه کشمیر، اظهار کرد: هیچ طرفی در جنگ میان پاکستان و هند برنده نخواهد بود اما این جنگ همه دنیا را تحت تأثیر قرار خواهد داد. اگر دنیا در کشوری که نه حقوق داخلی خود و نه قوانین بین‌المللی را رعایت می کند، مداخله نکند، نتایج بدی به همراه خواهد داشت.

لغو وضعیت خاص کشمیر توسط مجلس اعلای هند تصویب شد - اسپوتنیک افغانستان
لغو وضعیت خاص کشمیر توسط مجلس اعلای هند تصویب شد

عمران در مجلس پاکستان سخنرانی می کرد وی با اشاره به این که پس از رسیدن به قدرت درصدد توسعه با هند داشته است و گفت: صریح کرد: اولین واکنش دهلی‌نو به حسن نیت ما شکایت از سازمان‌های تروریستی در پاکستان بود. به آنها گفتیم که دیگر هیچ سازمان تروریستی در کشور ما وجود ندارد و کشور نیز با مشارکت همه احزاب فعالیت می‌کند اما من احساس کردم که دهلی‌تمایلی به ایجاد دیالوگ دوجانبه ندارد. بعدتر در نشست همکاری شانگهای و دیروز نیز در تصمیم مرتبط با کشمیر این موضوع را مجددا مشاهده کردیم.

نخست وزیر پاکستان برای مذاکرات در حل مسائل دو کشور و پرهیز از جنگ افزود: در مورد احتمال جنگ درصورت تکرار چنین وضعیتی هشدار می‌دهم. این جنگ برنده نخواهد داشت اما تاثیرات آن جهانی خواهد بود.

هند به تازگی با لغو قانون 370 قانون اساسی در مورد وضعیت ویژه کشمیر، به این وضعیت خاتمه داد.

حالا جامو کشمیر به عنوان یک ایالت خودمختار به حساب نمی آید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала