بیماری مرموز مرد ویتنامی او را شبیه درخت ساخت + عکس

© AFP 2023 / Munir Uz Zaman بیماری مرموز مرد ویتنامی او را مشابه درخت ساخت + عکس
 بیماری مرموز مرد ویتنامی او را مشابه درخت ساخت + عکس  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرد جوانی در ویتنام به یک بیماری عجیب مبتلا شده که دستها و پا های وی را به شاخچه های درخت مشابه نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، این جوان ویتنامی که به خاطر غدوات ضخیم گسترده شبیه پوست درخت روی دست‌ها و پاهایش به «مرد درختی» مشهور شده بود.

پزشکان ویتنامی برای نخستین بار با چنین بیماری مواجه شده اند. این مرد که 40 ساله است به دلیل عدم موجودیت روش درمان برای چنین بیماری،  مجبور بوده که در تمام زندگی آنرا تحمل کند. 

وی به خبرنگاران گفته است که خانواده وی نیز در وضعیت ناگوار قرار داشته اند زیرا پدرش در سال 1972 درگذشت و او با خانواده اش در یک اتاق کوچک مجبور به زندگی بوده اند.

 مادر این مرد گفته است که پسرش از کودکی به این بیماری مبتلا شد. او بسیار ضعیف بوده و ابتدا در ناحیه کف پاهایش  غدوات ظاهر شده و سپس به دستانش نیز رسید. تا سن 10 سالگی دست ها و پا های وی به شاخچه های یک درخت خشک مشابه  شد که قدرت هر کار را از وی گرفت .این بیماری طوریست که غدوات ضخیم و کلفت در دست ها و پاهای این مرد رشد می کند و پس از مدتی قطع می شوند ودر این هنگام، وی درد طاقت فرسا را تحمل می کند. سپس به جای غدوات کهنه، غدوات تازه رشد می کند.

این بیماری در تمام عمر این مرد را شکنجه نموده است. این بیماری مرموز یک عارضه نادر ژنتیکی است که «بیماری مرد درختی» هم خوانده می‌شود و بر روی توده‌های پوستی ایجاد می‌کند.

این بیماری قدرت راه رفتن را به این مرد نمی دهد. او می تواند راه رود، اما هنگام رفتن درد زیادی را تحمل می کن و این امر او را وادار می سازد تا روی زانو هایش حرکت کند.

وی که آرزو داشت مانند همه خانه و خانواده داشته باشد به کمک مادرش انواع روش های درمانی را امتحان نمود. در سال 2000 وی به باخ مای سفر کرده ، سپس به بیمارستان مرکزی طب سنتی مراجعه کرد، اما هیچ نتیجه ای به دست نیاورد.

این بیماری سرطانی نبوده و فقط یک اختلال ژنیتیکی است که تا کنون هیچگونه روشی برای درمان آن موجود نیست.

تا کنون فقط سه مورد شناخته‌شده این بیماری که پزشکان آن را « ا‍پیدرمودیسپلازیا وروسیفورمیس» می نامند در جهان گزارش شده است و او تنها مورد این بیماری در ویتنام بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала