عمران خان کشمیر را بخاطر افغانستان با ترامپ معامله کرد

© Photo / IK / IK عمران خان کشمیر را بخاطر افغانستان با ترامپ معامله کرد
 عمران خان کشمیر را بخاطر افغانستان با ترامپ معامله  کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر مخالفان در پارلمان پاکستان می گوید که، نخست‌وزیر این کشور در دیدار با رییس جمهور امریکا کشمیر را در مقابل تامین صلح در افغانستان معامله کرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، شهباز شریف، رهبر مخالفان در پارلمان پاکستان مدعی است که عمران خان؛ نخست‌وزیر این کشور در جریان ملاقات با دونالد ترامپ؛ رییس جمهور امریکا کشمیر را در مقابل تامین صلح در افغانستان معامله کرده‌است.

او روز سه شنبه، 15 اسد گفت: « این چگونه معامله، چگونه انصاف و چگونه اندیشه است که برای تامین صلح در افغانستان سکوی باشکوهی ترتیب داده‌شود و محفل باشکوه راه‌اندازی شود و در کشیمر شب و روز خونریزی باشد؟»

شهباز شریف گفت که تامین صلح در افغانستان برای پاکستان نیز مهم است؛ اما افزود: «این ممکن نیست که کشمیر در آتش بسوزد، زنان و کودکان کشته شوند و ما به رییس جمهور ترامپ بگوییم که در افغانستان صلح تامین می‌کنیم. آیا ما قرارداد این کار را گرفته‌ایم؟ این شدنی نیست و این‌گونه نخواهد شد».

از سوی دیگر، عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در واکنش به ادعای شهباز شریف گفته‌است که با دونالد ترامپ به‌گونه اختصاصی در مورد کشمیر صحبت نکرده‌است.

پس از آن‌که تنش‌ها میان هند و پاکستان اوج گرفت، هند با تعلیق ماده 370 قانون اساسی خود، در یک اقدام بی‌پیشینه، کلیه اختیارات ویژه دولت محلی کشمیر را لغو کرد.

این اقدام هند باعث واکنش تند پاکستان شد. اردوی پاکستان دیروز گفت که به‌گونه قاطعانه از کشمیری‌ها حمایت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала