تازه‌ترین جزئیات از عملیات بازداشت رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان + ویدیو

© Sputnik / Andrey Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر تازه‌ترین جزئیات از عملیات بازداشت رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان + ویدیو
تازه‌ترین جزئیات از عملیات بازداشت رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعداد آسیب‌دیدگان در نتیجه یورش نیروهای نظامی به اقامتگاه الماس بیگ آتامبایف، رئيس‌جمهور پیشین قرقیزستان به ۳۶ تن رسیده است و یک تن جان باخته است.

به گزارش اسپوتنیک، شام روز چهارشنبه (۷ اگست) نیروهای نظامی قرقیزستان عملیات بازداشت الماس بیگ آتامبایف، رئيس‌جمهور پیشین این کشور در اقامتگاه وی در قریه کوی تاش در ۲۰ کیلومتری پایتخت این کشور، آغاز نمودند. این نیروهای علیه طرفداران رئيس‌جمهور پیشین قرقیزستان از سلاح غیرکشنده استفاده نمودند، اما موفق به بازداشت آتامبایف نشدند.

در حال حاضر نیروهای نظامی قرقیزستان برای دومین بار برای یورش به اقامتگاه آتامبایف آمادگی گرفته اند و به جانب اقامتگاه آتامبایف فرستاده شده اند.

طرفداران آتامبایف نیز تجمع نموده اند، با نیروهای نظامی درگیر شده اند و به جانب آنها سنگ پرتاب می‌کنند.

فردا (پنجشنبه، ۸ اگست) جلسه شورای امنیت قرقیزستان برگزار خواهد شد.

قابل ذکر است که به تاریخ ۲۰ جون پارلمان قرقیزستان به سارنوالی این کشور یک لیست اتهامات به آدرس آتامبایف را که توسط یک کمیسیون خاص پارلمانی تشکیل شده بود، ارایه کرد. براساس این لیست، آتامبایف به اختلاس در پروژه مدرنیزه‌سازی مرکز انرژی بیشکک، رهایی عزیز باتوکایف، سرکرده یک گروه جرمی، توزیع غیرقانونی زمین و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی، متهم شده است. اگر محکمه آتامبایف را گنهکار بشناسد، احتمال می‌رود که وی به حبس ابد محکوم شود.

این در حالی است که آتامبایف اتهامات پارلمان را "بی‌منطق" خوانده و گفته است که آماده است در مقابل مردم از تمام کارهایی که در زمان ریاست جمهوری انجام داده، جواب بدهد.

الماس بیگ آتامبایف از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ رئیس‌جمهور قرقیزستان بود. وی یگانه رئیس‌جمهور منتخب این کشور است که پس از برگزاری انتخابات قدرت را داوطلبانه به رئيس‌جمهور جدید قرقیزستان تسلیم کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала