تبادل شدید آتش میان هند و پاکستان در مرز کشمیر

© REUTERS / Mukesh Guptaتبادل شدید آتش میان هند و پاکستان در مرز کشمیر
تبادل شدید آتش میان هند و پاکستان در مرز کشمیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌ها از تبادل شدید آتش بین نیروهای نظامی هند و پاکستان در مرز کشمیر خبر می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Economic Times، این نشریه از تبادل آتش میان نیروهای مسلح هند و پاکستان در مزر کشمیر خبر داد.

یک نظامی ارتش هند می‌گوید: پاکستان نا نقض آتش‌بس حدود ساعت 10:15 بعد از ظهر روز چهارشنبه سمت مزری هند را توسط خمپاره‌ها مورد حمله قرار داد که ارتش هند نیز پاسخ مناسب را ارائه نمود.

لغو وضعیت خاص کشمیر توسط مجلس اعلای هند تصویب شد - اسپوتنیک افغانستان
لغو وضعیت خاص کشمیر توسط مجلس اعلای هند تصویب شد

به گفته وی تبادل آتش میان نیروهای مرزی دو کشور حدود ساعت 14:30 روز دیگر ادامه داشت. پاکستان سومین بار است که آتش‌بس را نقض می‌کند.

این نشریه ادعا می‌کند نیروهای پاکستانی آغازکننده درگیری بوده‌اند اما این ادعا هنوز از سوی منابع مستقل تأیید نشده است. اما از تلفات چیزی گزارش نشده است.

در پی تشدید اختلافات بین هند و پاکستان بر سر مسئله کشمیر،‌ دولت پاکستان ساعتی پیش اعلام کرد بخش‌هایی از حریم هوایی این کشور تا روز پنجم سپتمبر بخشی از حریم هوایی خود را به روی طیاره‎‌های هندی خواهد بست.

بعد پاکستان اعلام کرد که دیپلمات های هند را از خاک اش اخراج خواهند کرد.

هند و پاکستان از زمان استقلال پاکستان در سال 1947 تاکنون بر سر منطقه مرزی کشمیر با یکدیگر اختلاف داشته‌اند و در روزهای اخیر پس از تصمیم دولت هند مبنی بر پایان دادن به قانون 370 که نوعی تضمینی برای حفظ توازن جمعیت در کشمیر تلقی می‌شد، بحران در این منطقه بار دیگر شدت گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала