در ادامه درگیری‌ها برای بازداشت رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان 52 تن زخمی شدند

© Sputnik / Tabyldy Kadyrbekov /  مراجعه به بانک تصاویر در ادامه درگیری‌ها برای بازداشت رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان 52 تن زخمی شدند
در ادامه درگیری‌ها برای بازداشت رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان 52 تن زخمی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این گزارش شد که در جریان عملیات نیروهای ویژه برای بازداشت الماس بیک آتامبایف، رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان 47 تن زخمی و یک تن دیگر کشته شده اند. علاوه براین فرمانده ولایت چوئی این کشور نیز زخمی شده که در حال حاضر به حالت کما به سر می‌برد.

دیروز پولیس ویژه عملیات بازداشت آقای آتامبایف را در اقامتگاه وی در روستای کویتاش در 20 کیلومتری پایتخت قرقیزستان انجام دادند. آنها وسایل ویژه‌ای را علیه حامیان رهبر سابق به کار بردند و طرف مقابل در پاسخ به تیراندازی پرداخت.

تازه‌ترین جزئیات از عملیات بازداشت رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
تازه‌ترین جزئیات از عملیات بازداشت رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان + ویدیو

در بازداشت آتامبایف توفیق حاصل نشده و علاوه بر این چند نفر از افراد نیروهای ویزه قرقیزستان به گروگان گرفته شده اند.

آتامبایف از سال 2011 تا 2017 رئیس‌جمهور قرقیزستان بود و در نتیجه انتخابات قدرت را داوطلبانه به سورونبای ژنبیکوف، رئیس‌جمهور فعلی واگذار کرده است.

پارلمان قرقیزستان در 27 جون به سلب مصونیت حقوقی آتامبایف رای دادند و این امر موجب می‌شود که وی را به دادگاه محاکمه کنند.

آلماس‌بیک آتامبایف، رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان به مداخله در فرایند پروژه‌های ساخت موزه تاریخ، مدرنیزاسیون نیروگاه حرارتی بیشکک، آزاد کردن مدیر مجرم عزیز باتوکایف، تامین غیرقانونی ذغال سبک برای نیروگاه حرارتی پایتخت، به دست آوردن نقشه یک زمین برای ساخت یک خانه و اختصاص زمین‌هایی در منطقه ایسیک-کول متهم شده است.

یک هفته بعد مصونیت رئیس‌جمهور پیشین لغو شد و حالا پس از چند بار امتناع وی از رفتن به بازپرسی، حکم بازداشت وی صادر گردیده است. الماس بیک آتامبایف، رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان هیچ‌کدام از اتهامات وارده را قبول ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала