رئیس جمهور پیشین قرقیزستان تسلیم شد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور پیشین قرقیزستان تسلیم شد
رئیس جمهور پیشین قرقیزستان تسلیم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الماس بیگ آتامبایف، رئیس جمهور پیشین قرقیزستان پس از نزدیک به یک شبانه روز درگیری نیروهای نظامی با طرفدارانش، به حکومت تسلیم شد.

به گزارش اسپوتنیک، الماس بیگ آتامبایف، رئیس جمهور پیشین قرقیزستان توسط نیروهای نظامی این کشور بازداشت شده است.

یک منبع دولتی قرقیزستان گفت: "پس از مذاکرات طولانی او تصمیم گرفت تا تسلیم شود، او را به جانب بشکیک بردند. با وی مشاورینش فرید نیازوف و کندوز ژولدوبایف همراه اند".

یورش پولیس بالای خانۀ رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان
یورش پولیس بالای خانۀ رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان + ویدیو

پیش از این گزارش شده بود که در ادامه درگیری‌ها برای بازداشت رئیس‌جمهور پیشین قرقیزستان حدود 80 تن زخمی شده اند و یک تن از نیروهای ویژه قرقیزستان کشته شده است.

شام روز چهارشنبه (7 اگست) نیروهای نظامی قرقیزستان عملیات بازداشت الماس بیگ آتامبایف، رئيس‌جمهور پیشین این کشور در اقامتگاه وی در قریه کوی تاش در 20 کیلومتری پایتخت این کشور، آغاز نمودند. این نیروهای علیه طرفداران رئيس‌جمهور پیشین قرقیزستان از سلاح غیرکشنده استفاده نمودند، اما موفق به بازداشت آتامبایف نشدند.

قابل ذکر است که به تاریخ 20 جون پارلمان قرقیزستان به سارنوالی این کشور یک لیست اتهامات به آدرس آتامبایف را که توسط یک کمیسیون خاص پارلمانی تشکیل شده بود، ارایه کرد. براساس این لیست، آتامبایف به اختلاس در پروژه مدرنیزه‌سازی مرکز انرژی بیشکک، رهایی عزیز باتوکایف، سرکرده یک گروه جرمی، توزیع غیرقانونی زمین و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی، متهم شده است. اگر محکمه آتامبایف را گنهکار بشناسد، احتمال می‌رود که وی به حبس ابد محکوم شود. وی بارها اعلام کرده است که اتهامات مذکور انگیزه سیاسی دارند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала