Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نامه‌ای مربی تیم ملی بانوان افغانستان به فیفا

© Photo / FB-Afghanistan Women's National Football Teamکیلی لیندزی مربی تیم ملی بانوان افغانستان
کیلی لیندزی مربی تیم ملی بانوان افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کیلی لیندزی سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان افغانستان با فرستادن نامه‌ای عنوانی جیانی انفانتینو رییس فیفا، خواستار تحقیقات گسترده در مورد آزار و اذیت جنسی دختران فوتبالیست شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مربی تیم ملی بانوان افغانستان کیلی لیندزی، طی نامه‌ای از فدراسیون بین‌المللی فوتبال موسوم به فیفا خواسته است تا دامنه تحقیقات این اداره در مورد آزار و اذیت جنسی دختران فوتبالیست گسترش یابد.

لیندزی این نامه را به جیانی انفانتینو در ششم آگست نوشته و در آن از کند بودن تحقیقات در مورد دوسیه آزار و اذیت جنسی دختران تیم ملی فوتبال افغانستان از سوی کرام‌الدین کریم رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان، ابراز نگرانی کرده است.

حضور فعال زنان افغانستان در ورزشگاه های مسابقات لیگ برتر فوتبال - اسپوتنیک افغانستان
بدرفتاری جنسی با دختران فوتبالیست در افغانستان

مربی تیم ملی زنان کشور در این نامه همچنان اضافه کرده است، اشخاصیکه به گونه مستقیم و یا غیر مستقیم در این قضیه دخیل بوده اند، مجازات نشده اند که باعث نگرانی قربانیان این دوسیه شده است.

این نامه در حالی از سوی کیلی لیندزی نشر می شود که چندی قبل وزارت داخله افغانستان از تلاش‌ها برای دستگیری کرام‌الدین کریم خبر داده بود و نیز وکیل آقای کریم برای دفاع از او به کابل آمد.

گفتنی است پیش از این چند فوتبالیست دختر که عضویت تیم ملی را داشتند، کرام‌الدین کریم را به آزار و اذیت جنسی در بین سال‌های 2013 تا 2018 متهم کردند و پس از اتهام وارده، بخش قضایی کمیته اخلاق فیفا رییس پیشین اداره فوتبال افغانستان را ضمن متهم دانستن آقای کریم به سوء استفاده از صلاحیت وظیفوی و آزار و اذیت جنسی فوتبالیستان زن، از هرگونه فعالیت فوتبالی در سطح ملی وبین المللی منع قرار داد و نیز او باید محکوم به پرداخت یک میلیون دالر امریکایی نیز گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала