هشدار امریکا از جان‌گرفتن دوباره داعش در عراق و سوریه

© Sputnik / Vitaly Podvitski هشدار امریکا از جان‌گرفتن دوباره داعش در عراق و سوریه
هشدار امریکا از جان‌گرفتن دوباره داعش در عراق و سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه ترورستی داعش که از طرف دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در سوریه و عراق شکست خورده اعلام شده است ، در ماه های اخیر شبکه مخفی خود را در این کشورها تقویت و گسترش داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، این نتیجه گیری در گزارش گلن فاین، بازرس کل وزارت دفاع امریکا درباره جریان عملیات موسوم به "قاطعیت تزلزل ناپذیر" انجام شده که نظامیان امریکا و متحدانش طی 5 سال اخیر در حال اجرای آن در خاورمیانه هستند، تذکر یافته است.

در گزارش گفته شده است که داعش طی دوره سه ماهه بین اپریل تا جولای به گذار از تاکتیک تصرف اراضی توسط نیروهایش به جنبش پارتیزانی در سوریه ادامه داد و همچنین امکانات پارتیزانی خود را در عراق گسترش داد. طبق اطلاعات فرماندهی عملیات "قاطعیت تزلزل ناپذیر"، داعش به قتل ها، عملیات تروریست های انتحاری، سرقت و آتش زدن محصولات کشاورزی هم در عراق و هم در سوریه ادامه داد.  علاوه بر این داعش درسوریه هسته های در حال احیا ایجاد کرده و تلاش ورزیده مرکز فرمادهی و کنترل خود را در عراق گسترش دهد.

همچنین در این گزارش خاطرنشان می شود داعش (سازمان ممنوعه در روسیه) شبکه مالی خود را احیا نموده است.

پیش از این یک تن تروریست داعشی گفته بود که افراد استخدام شده این گروه را از کابل به ننگرهار انتقال می داد و قصد داشت تا با استفاده از 20 مهاجم 5 حمله برزگ را به نهاد های حکومتی در شهر کابل انجام دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала