پاکستان در ادامه تنش‌ها با هند، یک دهلیز هوایی با هند را مسدود کرد

© AFP 2023 / RAVEENDRANپاکستان در ادامه تنش‌ها با هند، یک دهلیز هوایی با هند را مسدود کرد
پاکستان در ادامه تنش‌ها با هند، یک دهلیز هوایی با هند را مسدود کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ادامه تنش‌های هند و پاکستان در پیوند با موضوع وضعیت ایالت جامو و کشمیر، یکی از دهلیزهای هوایی اش با هند را مسدود کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Business Today ، مسوولین شرکت هوایی هندی Air India با اعلام این موضوع گفت: "یکی از دهلیزهای هوایی در حریم هوایی مسدود شده است که منجر به افزایش مدت 12 دقیقه‌یی برخی از پروازها شده است. این تغییرات عواقب جدی در پی نخواهند داشت".

تبادل شدید آتش میان هند و پاکستان در مرز کشمیر - اسپوتنیک افغانستان
تبادل شدید آتش میان هند و پاکستان در مرز کشمیر

به گفته وی، در شرایط فعلی طیاره‌های این شرکت هوایی که از طریق حریم هوایی پاکستان پرواز می‌کنند، مجبور به ایجاد تغییرات در مسیر پروازهای شان می‌باشند.

علاوه بر این، به گزارش روزنامه Hindustan Times، مقامات پاکستانی از توقف سفرهای قطار مشهور "سمجهوته ایکپرس" که از لاهور به شهر سرحدی اتاری در هند سفر می‌کند، خبر داده است. آخرین بار عبور و مرور این قطار در ماه فبروری، هنگام درگیری‌های نظامی بین هند و پاکستان توقف یافته بود.

روز دوشنبه رام نات کوویند، رئیس جمهور هند فرمان لغو وضعیت خاص ایالت جامو و کشمیر این کشور را امضا کرد.

پاکستان که خود را مدافع حقوق اقلیت مسلمان در هند جلوه می‌دهد، با قاطعیت مخالف این تصمیم است. عمران خان، صدراعظم پاکستان فرمان ایجاد کمیته خاص برای ترتیب جواب حقوقی، سیاسی و دیپلوماتیک به این تصمیم هند، صادر کرد. اخیراً اسلام آباد از کاهش سطح روابط دیپلوماتیک با هند و تعلیق روابط تجاری میان دو کشور، خبر داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала