جوزف مگویر رئیس جدید اطلاعات امریکا تعین شد

© AFP 2023 / Saul Loebدن کوتس
دن کوتس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا می گوید که جوزف مگویر رئیس مرکز مبارزه با تروریسم، رئیس اطلاعات ملی امریکا خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در صحفه توییتر اش نوشت: «خرسندم که این را به شما می گویم، که آقای جوزف مگویر، رئیس فعلی مرکز ملی مبارزه با تروریسم از 15 آگوست به عنوان رئیس اطلاعات ملی منصوب شده است.»

به گفته ترامپ: او عالی ترین افسر دریایی و نظامی بسیار خوبی است، وی در سال 2010 از نیروی دریایی ایالات متحده استعفا داد.

ترامپ می افزاید: او فرمانده تمام عیار است، از آنجمله عملیات ها ویژه دریایی را فرماندهی کرده است، او محقق امنیت ملی در دانشگاه هاروارد بود. من شک ندارم او می تواند همه چیز را به خوبی اداره کند.

چندی پیش، ترامپ از استعفای مدیر فعلی اطلاعات ملی ، دن كوتس ، که وی قصد برای نامزد شدن جان راتكلیف جمهوری خواه در كنگره برای این پست خبر داد، اما چند روز بعد اعلام كرد كه راتكلیف تصمیم به ماندن در كنگره دارد.

در همین حال روز جمعه مشخص شد که کوتش سمت اش را ترک می کند و معاون او سوسن گوردون به جای کار می کند.

هر چند که دن كوتس از ترامپ ناراضی است، وقتی که او در جون سال گذشته از روابط خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ی با مجری NBC آندره میچل مورد انتقاد قرار داد، که بعدا معلوم شد این مصاحبه بخاطر در یافت جایز"امی بوده است.

روزنامه Axios در ماه جنوری اعلام کرد که او مخالف کره شمالی است، او بدین باورست که برنامه هسته ای کره شمالی متناقض با چیزهای است که  ترامپ  می گوید و کره برنامه هسته اش را ترک نمی کند.

او در اولاخر در جلسات عمومی هم اشتراک نمی کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала