طرح عمل برای جلوگیری، کاهش و مدیریت آلودگی هوای شهر کابل

© Sputnik / Vladimir Rodionov /  مراجعه به بانک تصاویر طرح عمل برای جلوگیری، کاهش و مدیریت آلودگی هوای شهر کابل
طرح عمل برای جلوگیری، کاهش و مدیریت آلودگی هوای شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان از تصویب طرح عمل برای جلوگیری، کاهش و مدیریت آلودگی هوای شهر کابل خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشت: جلسۀ کابینه به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، شام روز گذشته در قصر چهارچنار ارگ دایر گردید.

مبارزه با آلودگی هوا با بایسکل سواری - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
مبارزه با آلودگی هوا با بایسکل سواری

در ادامه آمده است: ابتدا رئیس جمهور غنی حملات هراس افگنانۀ اخیر به خصوص حملۀ انتحاری در ناحیۀ ششم شهر کابل و سایر نقاط کشور را به شدیدترین الفاظ تقبیح نموده، برای شهدا بهشت برین، برای زخمیان شفای عاجل و برای بازماندگان شان صبر جمیل استدعا کرد.

همچنان رئیس جمهور افغانستان، از عملیات ها و دستآوردهای اخیر قوای دفاعی و امنیتی کشور در جهت مبارزه با تروریزم و محو لانه های تروریستان ابراز قدردانی کرد.

وی از اعضای کابینه و سایر اراکان دولتی خواست، که در پروسه انتخابات مداخله نه نموده و این مورد را نیز به کارمندان خویش تفهیم نمایند و در صورت مداخله در پروسه انتخابات با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

در ادامه ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشته است: طبق طرح، پوهنیار فریداحمد مومند مشاور ارشد مقام ریاست جمهوری در امور ترانسپورت، پلان عمل به منظور جلوگیری، کاهش و مدیریت آلودگی هوای شهر کابل را به جلسه مطرح کرد.

کابینه ضمن ابراز قدردانی از زحمات مشاور ارشد مقام عالی ریاست جمهوری در امور ترانسپورت، شاه زمان میوندی رئیس ادارۀ ملی حفاظت محیط زیست و همکاران وی و سایر ادارات ذیدخل در جهت ترتیب پلان عمل به منظور جلوگیری، کاهش و مدیریت آلودگی هوای شهر کابل؛ پلان متذکره را مورد تصویب قرار داد و وزارت ها و ادارات دولتی را موظف نمود تا به همکاری مشاوریت و نهادهای یاده شده، در تطبیق پلان اقدام نمایند.

همچنان برای آقای مومند وظیفه سپرده شد تا با همکاری مشاور ارشد مقام عالی ریاست جمهوری در امور روابط و استراتیژیک و اداره حفاظت محیط زیست؛ پلان آگاهی‌دهی آن‌را ترتیب و از طریق شاروالی ها و برنامه میثاق شهروندی وزارت احیاء و انکشاف دهات به آگاهی مردم برساند.

یادآوری می کنیم، که هوای کابل در سالهای اخیر بسیار آلوده شده و این این آلودگی در زمستان به بیشترین حدش می رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала