هواوی، قربانی جنگ تجاری آمریکا و چین

© AP Photo / Ng Han Guanهواوی، قربانی جنگ تجاری آمریکا و چین
هواوی، قربانی جنگ تجاری آمریکا و چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات آمریکایی تصمیم گرفته اند که جواز کار را به شرکت های امریکایی برای همکاری با شرکت «هواوی» چینی صادر نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، دلیل این کار شدت یافتن درگیری تجاری میان دوکشور است،بخصوص زمانیکه واشنگتن از تصمیم پکن به متوقف کردن خرید محصولات کشاورزان امریکایی، سخت واکنش نشان داد.

واشنگتن پُست: هواوی به‌شکل مخفیانه به کوریای شمالی شبکه بی‌سیم ساخته است - اسپوتنیک افغانستان
واشنگتن پُست: هواوی به‌شکل مخفیانه به کوریای شمالی شبکه بی‌سیم ساخته است

وزیر تجارت آمریكا، ویلبور راس، هفته گذشته اظهار داشت كه مقامات آمریكایی پیش از 50 درخواست کار را با«هواوی» دریافت كرده اند، اما تاکنون جواز قانونی کار به هیچ شرکتی صادر نشده است.

در همین حال، شرکت های مانند «انتل، کوالکام، برودکام» علاقه مند به همکاری با شرکت «هواوی» هستند و نمانیدگان این شرکت ها با رئیس جمهور امریکا، دونالد ترامپ، در این مورد گفتگو کردند.

در ماه می سال روان این شرکت به دلیل نقض منافع ملی امریکا به لیست سیاه اضافه شد، هر چند که این اتفاق زمانی رخ می دهد که مقامات واشنگتن و پکن در یازدهمین دوره مذاکرات تجاری خویش ناکام ماندند، و روابط تجاری این دو کشور در پرتگاه قرار گرفت.

پس این فرصت بزرگی برای شرکت داخلی امریکا فراهم شد که جای غول های فناوری چینی را بگیرند.

با این حال ، در ماه جون در اجلاس گروه 20 در چاپان ، روابط بین طرفین گرمتر شده بود و ترامپ تمایل داشت در صورت عدم تهدید امنیت ملی ایالات متحده به شرکت های آمریکایی اجازه فروش تجهیزات هواوی را بدهد. اما مقامات آمریکایی گفته اند كه در عین حال ، این به معنای حذف این شركت از لیست سیاه نبوده است.

در اواسط ماه جون ، ایالات متحد تصمیم گرفت که جواز کار و همکاری را با شرکت «هواوی» در دو تا چهار هفته دیگر آغاز کند، اما به دلیل خرابی روابط تجاری میان این دو کشور و دوازدهمین شکست مذاکرات تجاری، آینده کار با این شرکت چینی را دگرگون ساخته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала