اسلام‌آباد انتقام کشمیر را از شهروندان افغانستان نگیرد

© AP Photo / B.K. Bangashاسلام‌آباد انتقام کشمیر را از شهروندان افغانستان نگیرد
اسلام‌آباد انتقام کشمیر را از شهروندان افغانستان نگیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب عوامی ملی پاکستان از اسلام‌آباد خواست تا انتقام مسئله کشمیر را از مردم افغانستان نگیرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان تایمز، افراسیاب ختک رهبر حزب عوامی ملی پاکستان و عضو سنای این کشور، از دولت پاکستان خواست تا در پیوند با تنش‌های اخیر کشمیر با هند محتاط باشد و انتقام آن را از مردم افغانستان نگیرد.

نخست وزیر هند، پاکستان را به تحریک جامو و کشمیر متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
نخست وزیر هند، پاکستان را به تحریک جامو و کشمیر متهم کرد

این سیاستمدار برجسته پشتون گفت: پاکستان باید افغانستانی‌ها را مانند برادران و خواهران خود ببیند، نه دشمنانی که انتقام کشمیر را از آن‌ها بگیرد.

وی افزود، که سیاستمداران افغانستان از همکاری با امریکا در روند صلح افغانستان خواستار بهره‌برداری سیاسی و اقتصادی هستند و این موضوع را درک نمی‌کنند که جنگ در منطقه در نهایت به پاکستان نیز آسیب خواهد رساند.

ختک ادامه داد: امریکا امروز در منطقه حضور دارد اما فردا نخواهد بود اما افغانستان برای همیشه همسایه پاکستان باقی خواهد ماند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این شهباز شریف رهبر جریان اپوزیسیون پارلمان پاکستان گفته بود: این چگونه انصاف است که افغانستانی‌ها از صلح لذت برده و آن را جشن می‌گیرند اما خونریزی در کشمیر ادامه دارد؟

به گفته شهباز شریف برقراری صلح در افغانستان برای پاکستان حایز اهمیت است اما نه تا زمانی که خونریزی‌ها در کشمیر ادامه داشته باشند و زنان و کودکان کشته شوند.

وی تاکید کرد: این امکان ندارد که کشمیر در آتش بسوزد، زنان، کودکان کشته شوند و ما تعهد تامین صلح در افغانستان را بدهیم؛ این کار شدنی نیست و این گونه نخواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала