آموزش انتحاری در جوزجان توسط جنگجویان طالبان

© Sputnikآموزش انتحاری در جوزجان توسط جنگجویان طالبان
آموزش انتحاری در جوزجان توسط جنگجویان طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در این اواخر طالبان در ولسوالی مردیان شماری از افراد را برای انجام حملات  انتحاری آموزش می دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، مولوی شمس‌الدین ولسوال مردیان جوزجان، می‌گوید: در این اواخر شماری از طالبان که مجهز با جنگ افزارهای سبک و سنگین اند، در روستای جنگل اریغ این ولسوالی جابجا شده‌اند و شماری از افراد را برای انجام حملات  انتحاری آموزش می دهند.

حضور گسترده طالبان در ولایت جوزجان - اسپوتنیک افغانستان
حضور گسترده طالبان در ولایت جوزجان

به گفتۀ او، طالبان افراد خود را از ولایت‌های فاریاب ، بلخ و سرپل برای مقابله با نیروهای امنیتی به این ولسوالی فرا خوانده‌اند و در حال حاضر همه ای راه‌های منتهی به شهر و روستاها از سوی این گروه مسدود شده است.

شماری از باشندگان جوزجان می‌گویند، در پی بی‌توجهی حکومت، وضعیت امنیتی ولسوالی‌های جوزجان نگران کننده است و با ادامۀ این وضعیت،  برگزاری انتخابات ریاست جمهوری  در این ولایت ناممکن خواهد بود.

 

به گفتۀ آنان، در این اواخر طالبان در ولسوالی مردیان دست به آموزش افراد انتحاری زده‌اند و هم‌چنان از میان جوانان و کودکان سربازگیری می‌کنند.

عبدالواحد وجدان، فرمانده پولیس جوزجان نیز تأیید می‌کند، که  طالبان در ولسوالی مردیان این ولایت  دست به آموزش افراد انتحاری می‌زنند.

فرمانده پولیس جوزجان می‌گوید، آنان به‌زودی عملیاتی را به هدف سرکوب طالبان راه‌اندازی خواهند کرد.

اما ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخنگویان طالبان استفاده از کودکان، کهن‌سالان و حیوانات در حملات انتحاری را رد می‌کند و این موضوع را پروپاگند دولت عنوان می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала