وایکینگ، قدرتمندترین سامانه دفاعی جهان

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر وایکینگ، قدرتمندترین سامانه دفاعی جهان
وایکینگ، قدرتمندترین سامانه دفاعی جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجموعه قدرتمند دفاع هوایی روسیه بنام " وایکینگ" از نوع " 9K317E" برای اولین بار به نمایش گذاشته شد، نسخه صاداراتی این سامانه دفاع هوایی به نام " Buk-M3" نیز یاد می شود.

به گزارش اسپوتنیک، این کمپلکس نظامی-صنعتی، داخلی، جدید روسیه است که در حال حاضر یکی از بهترین سیستم های دفاع هوایی در جهان نیز محسوب می شود.

هراس قوای هوائی امریکا از راکت های دافع هوا روسیه - اسپوتنیک افغانستان
هراس قوای هوائی امریکا از راکت های دافع هوا روسیه

این کمپلکس قدرتمند دفاع هوایی سنگین تر از سیستمهای دفاعی هوایی S-300V می باشد.

برای این مجموعه قدرتمند دفاع هوایی " وایکینگ" وسیله نقلیه جنگی نیز ساخته شده است، به گفته توسعه دهندگان ، دامنه تخریب اهداف آیرودینامیکی (هواپیماهای استراتژیک و تاکتیکی ، هواپیماهای بدون سرنشین ، بالگردها و غیره) است که با برد 100 کیلومتر به ارتفاع 30 کیلومتری می تواند مورد هدف قرار دهد.

که موشک های بالستیک، با برد 40 کیلومتری و به ارتفاع 25 کیلومتر مورد هدف قرار می دهند. همزمان می توان در یک هدف از دو موشک استفاد کرد.

مجموعه این کمپلکس چهار قطعه ای است، مدت زمان آماده سازی موشک ها برای استفاده تنها 7.5 ثانیه است. فاصله پرتاب بین هر موشک 1.5 ثانیه می باشد.

وزن هر پرتابگر با موشک 50 تن است، سرعت حداکثر آن 60 کیلومتر در ساعت می باشد، اما با برد آن 500 کیلومتری، همچنان با داشتن دو خدمه نبرد، و و توانانی ذخیره 6 ساعت سوخت خویش را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала