برادر رهبر حوثی ها ترور شد

© Photo / YouTube.comعبد الملك الحوثي
عبد الملك الحوثي - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع حوثی‌ها از کشته شدن ابراهیم بدر الدین الحوثی برادر عبدالمالک حوثی خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی  Al-Masirah اعلام کرد که،  ابراهیم بدر الدین الحوثی برادر عبدالملک حوثی رهبر انصارالله توسط افراد مسلح «ترور» شده است.

در این بیانیه به جزئیات بیشتری در باره نحوه کشته شدن رهبر حوثی‎ها ارائه نداده است . در همین حال منابع قبیله‌ای در یمن می‌گویند برادر عبدالملک حوثی دو روز پیش هنگام ورود به شمال صنعا در کمیتی به قتل رسید.

این منابع افزودند، افرادی مسلح در یک عملیات برق‌آسا به کاروان ابراهیم بدرالدین الحوثی حمله کردند و سپس متواری شدند، ابتدا شبه نظامیان حوثی هویت مقتول را فاش نکردند اما گفتند که یک فرمانده برجسته از شبه نظامیان حوثی‌ است اما پس از حضور گسترده شبه نظامیان حوثی که فورا به محل حادثه رسیدند مشخص شد که برادر عبدالملک حوثی کشته شده است.

جنگ یمن در سال 2014 و با تصرف بخش گسترده‌ای از خاک این کشور از جمله صنعا، پایتخت توسط شورشیان حوثی و نظامیان وفادار به علی عبدالله صالح رییس جمهور پیشین این کشور آغاز شد.

شورشیان حوثی از بهار سال 2015 که ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی وارد جنگ یمن شد با نیروهای این ائتلاف و نظامیان وفادار به دولت یمن می جنگند.

 از آن زمان دهها نفر از نیروهای دو طرف و مردم غیرنظامی کشته شده اند و تخمین زده می شود که حدود 85 هزار کودک یمنی به خاطر قحطی و گرسنگی جان خود را از دست داده اند. سازمان ملل متحد وضعیت یمن را بدترین بحران بشری جهان اعلام کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала