خوش‌بینی و تاثیرآن بر کیفیت خواب

CC0 / Pixabay / خوش‌بینی و تاثیرآن بر کیفیت خواب
خوش‌بینی و تاثیرآن بر کیفیت خواب   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بررسی‌های اخیر محققان امریکایی نشان می‌دهد ارتباط مستقیمی بین میزان خوش‌بینی به زنگی و کیفیت خواب افراد وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، محققان دانشگاه ایلینویز (ایالات متحده امریکا) به این نتیجه رسیدند که مدت و کیفیت خواب در افراد دارای دیدگاه خوش بینانه و بدبینانه متفاوت است.

نتیجه این تحقیق در مجله علمی  Science Daily منتشر شده است.

دانشمندان در این مطالعه 3500 زن و مرد از 32 تا 51 سال را مورد بررسی قرار دادند.  محققان، با استفاده از تست های ویژه و پرسشنامه ها میزان خوش بینی داوطلبان را تعیین کردند و همچنین وضعیت کلی سلامت و وجود علائم افسردگی را  در آنها مورد مطالعه قرار دادند.

دانشمندان همچنین به گونه موازی، کیفیت خواب، مدت زمان، عمق و سهولت خوابیدن و همچنین موارد بی خوابی در افراد شرکت کننده در این مطالعه را مورد بررسی قرار دادند .

 

شرایط لازم برای خواب کامل نام برده شد - اسپوتنیک افغانستان
شرایط لازم برای خواب کامل نام برده شد

در نتیجه معلوم شد که داوطلبان خوش بین به زندگی بهتر می خوابند. خواب آنها از شش تا نه ساعت به طول می انجامد و مشکلات در خوابیدن نزد آنها 74در صد کمتر از افراد بدبین بود.

 به گفته پروفسور روزالب هرناندز، یكی از متخصصان این مطالعه، خواب ضعیف می تواند ناشی از بعضی اختلالات بدن باشد.در عین حال ، اگر فردی نسبت به زندگی مثبت گرا است، می داند که چگونه نکات مثبت زندگی  را دریابد و خوش بین باشد. در نتیجه خواب او نیز به دلیل احساس آرامش و استرس کمتر، بهبود می یابد.

اختلالات مربوط به خواب، یکی از نگرانی‌های مهم سلامت عمومی افراد است؛ این اختلالات می‌تواند منجر به بروز مشکلات سلامت زیادی مانند چاقی مفرط و فشار خون بالا شود که بسیار خطرناک است. در واقع فاکتورهای زیادی مانند انجام تمرینات ورزشی منظم، کاهش مصرف الکل و استفاده از تخت خواب و تشک مناسب، بر کیفیت خواب تاثیر می‌گذارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала