درخواست جدی حامد کرزی از سیاسیون پاکستان

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان
حامد کرزی رییس جمهور سابق افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
«حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین کشور از سیاسیون پاکستان خواست که مساله افغانستان را با کشمیر مرتبط نسازد.

به گزارش اسپوتنیک، همزمان با شدت گرفتن تنش‌ها میان هند و پاکستان، «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین کشور از سیاسیون پاکستان خواست که مساله افغانستان را با کشمیر ربط ندهند.

در اعلامیه حامد کرزی در مورد اظهارات برخی سیاسیون پاکستان در مورد مرتبط خواندن مساله کشوری به صلح افغانستان آمده است: موضع گیری پاکستان این مساله را به اثبات می‌رساند که دیدگاه پاکستان در قبال افغانستان تغییر نکرده و می‌خواهد افغانستان را به عنوان عمق استراتژیک خود به منظور رسیدن به اهدافش در منطقه مورد استفاده قرار دهد.

در اعلامیه تاکید شده: ما از حکومت پاکستان می‌خواهیم تا مسئله افغانستان و کشمیر را که دو موضوع جداگانه است، به هم ربط نداده، از فعالیت‌های تخریب‌کارانه و تربیه و حمایت تروریزم در منطقه دست بردارد.

این در حالی است که شاه محمود قریشی، وزیر امور‌خارجه پاکستان در دیدار اخیرش با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان، علاوه بر گفتگوها در مورد مذاکرات صلح، مساله کشمیر را نیز با خلیلزاد در اسلام‌آباد مطرح کرده و گفته که افزایش تنش‌ها در کشمیر، تاثیر سوء بر روند صلح افغانستان خواهد گذاشت.

عمران خان نخست وزیر پاکستان بعد از آنکه هند، خودمختاری منطقه جامو و کشمیر را لغو و تدابیر امنیتی شدیدی را در آنجا وضع کرد متعهد به برخوردهای دیپلماتیک با این موضوع شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала