طالبان: مذاکرات با امریکا پس از عید نیز ادامه خواهند یافت

© Photoطالبان: مذاکرات با امریکا پس از عید نیز ادامه خواهند یافت
طالبان: مذاکرات با امریکا پس از عید نیز ادامه خواهند یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر از پیشرفت در گفت‌وگوهای این گروه با امریکا سخن می‌زند و می‌گوید خلیل‌زاد پس از عید به دوحه برخواهد گشت تا توافق میان دوطرف نهایی شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، ملا خیرالله خیرخواه، عضو دفتر طالبان در قطر می‌گوید که احتمال دارد گفت‌وگوهای این گروه با نماینده‌گان امریکا پس از عید قربان نیز ادامه یابند.

این عضو گروه طالبان، می‌افزاید که ممکن است زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح که رهبری هیئت امریکا را در گفت‌وگو با طالبان به عهده دارد، پس ازعید (یک‌شنبۀ هفتۀ پیش‌رو) به دوحه برگردد و در حضور نماینده‌گان سازمان ملل، سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی و نماینده‌گان کشورهای همسایه، توافق صلح میان طالبان و امریکا امضا شود.

وزارت خارجه امریکا: جنگ در افغانستان برای ما بسیار قیمت تمام شده است، می‌خواهیم صلح شود - اسپوتنیک افغانستان
امریکا: جنگ در افغانستان برای ما بسیار قیمت تمام شده است، می‌خواهیم صلح شود

ملاخیراالله خیرخواه در این باره بیان داشت: «پس از آن در حضور نماینده‌گان سازمان ملل، سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی و نماینده‌گان کشورهای همسایه، توافق صلح میان طالبان و امریکا امضا خواهد شد و سپس روی موارد دیگر چون آغاز مذاکرات میان افغانان بحث خواهد شد».

زلمی خلیل‌زاد، چهار روز پیش، پس از گفت‌وگو با طالبان در قطر به هند رفت و از آن‌جا به ناروی سفر نموده است.

او در دیدارش با وزیرخارجۀ ناروی گفته است که ناروی همچون یک کشور پیشتاز تسهیل کننده در گفت‌وگوهای صلح، نقش بازی کرده می‌تواند.

وزارت خارجه امریکا می‌گوید که آقای خلیل‌زاد در تلاش تمامی طرف‌ها را روی میز گفت‌وگو بکشاند.

همزمان با این، هیئتی از گروه طالبان از دفتر قطر، به اندونیزیا و سپس به ازبیکستان رفتند.

از سویی هم، خبرگزاری قطر می‌گوید که امیر این کشور در یک تماس تلیفونی با رییس‌جمهور ترمپ، دربارۀ گفت وگوهای امریکا و طالبان در دوحه، بحث کرده‌‌است.

در حالی‌که بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان خواست اصلی طالبان است، اما نشریه فارین پالسی در یک مقالۀ تازه گزارش داده‌است که واحدهای استخبارات نظامی «سی‌آی‌ای» حتا  پس از یک توافق صلح  با طالبان نیز در افغانستان حضور نیرومند خواهند داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала