قدردانی خلیلزاد از تلاش های آلمان برای حمایت از گفتگوهای بین الافغانی

© Photo / EK / EKزلمی خلیلزاد
زلمی خلیلزاد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان در دیدار با مقامات آلمانی در برلین از همکاری های بلندمدت این کشور و تلاش های اخیر آنها برای گفتگوهای بین الافغانی صلح قدردانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با هایکو ماس؛ وزیر خارجه آلمان دیدار و در مورد «گام‌های بعدی صلح» افغانستان صحبت کرده‌است.

آلمان ماه گذشته، نشست بین‌الافغانی میان سیاسیون افغان و نماینده‌های گروه طالبان در قطر را میزبانی کرد. در آن نشست که در شهر دوحه برگزار شد، بیش از 50 نفر از چهره‌های سیاسی افغان به‌شمول برخی مقام‌های دولتی و حدود 20 نماینده دفتر سیاسی طالبان در قطر شرکت کردند.

اکنون زلمی خلیلزاد گفته‌است که از تعهد برای برگزاری این نشست از سوی آلمان استقبال کرده؛ چون به‌گفته او، «نشست بین‌الافغانی» بخش مهمی از پروسه صلح است.

زلمی خلیلزاد در توییتر خود نگاشته است، "همراه با وزیر خارجه آلمان ملاقاتی داشتیم و درباره آخرین موضوعات روند صلح افغانستان گفتگو و تبادل نظر کردیم."

وی اضافه کرد: ما از تعهدات آلمان برای حمایت از گفتگوهای بین الافغانی صلح قدردانی می کنیم. این گونه مذاکرات یکی از حیاتی ترین بخش ها در روند صلح افغانستان است.

زلمی خلیلزاد پس از پایان هشتمین دور مذاکرات خود با طالبان، ابتدا به هند، ناروی و پس از آن به آلمان سفر کرده و در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کرده است.

او افزوده که در این دیدار آخرین پیشرفت‌های روند صلح افغانستان با وزیر خارجه آلمان شریک شده‌است.

این در حالی است که برای میزبانی و برگزاری دور دیگر نشست بین‌الافغانی کشور ازبکستان اعلام آمادگی کرده‌است.

عبدالعزیز کاملوف؛ وزیر خارجه این کشور در دیدار با ملا برادر؛ معاون سیاسی گروه طالبان گفته که کشورش برای میزبانی از این نشست آماده‌است و هیأت طالبان نیز این پیشنهاد را پذیرفته‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала