سربازان اسرائیلی پنج فلسطینی را به ضرب گلوله در مرز غزه از بین بردند

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر سربازان اسرائیلی پنج فلسطینی را به ضرب گلوله در مرز غزه از بین بردند
سربازان اسرائیلی پنج فلسطینی را به ضرب گلوله در مرز غزه از بین بردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش اسرائیل با اعلام دفع یک حمله خطرناک از سوی فلسطینیان در نوار غزه از کشته شدن 5 فرد فلسطینی خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی ارتش اسرائیل می‌گوید که ارتش اسرائیل صبح روز یکشنبه یک فلسطینی مجهز با سلاح که تلاش داشت از مرز نواز غزه عبور کند وارد

این دومین رویداد در یک روز است. پیش از این، ارتش اسرائیل چهار فلسطینی دیگر را نیز تیرباران کرده بود.

اسرائیل در واکنش به حمله فلسطینیان 200 هدف در غزه را بمباران کرد - اسپوتنیک افغانستان
اسرائیل در واکنش به حمله فلسطینیان 200 هدف در غزه را بمباران کرد

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که چهار فلسطینی که سلاح های مرگبار با خود حمل می‌کردند تلاش داشتند که از مرز نوار غزه عبور کنند و وارد خاک اسرائیل شوند که با دخالت نیروهای گشتی متوقف شدند.

در این بیانیه تصریح شده است که نیروهای گشتی در جنوب نوار غزه به محض مشاهده این افراد که به موانع مرزی نزدیک می‌شدند آنها را رصد و سپس هنگام تلاش برای عبور از مرز مورد حمله قرار دادند. یک سخنگوی ارتش اسرائیل به خبرگزاری فرانسه گفته است که در پی این حمله هر چهار فرد فلسطینی کشته شدند.

ارتش اسرائیل در این بیانیه مدعی شده است که شلیک به سوی فلسطینیان هنگامی آغاز شد که یکی از آنها پس از گذشتن از موانع مرزی اقدام به پرتاب نارنجک به سوی نظامیان کرد.

نوار غزه به خصوص مناطق واقع در طول موانع مرزی با اسرائیل از ماه مارچ سال 2018 میلادی صحنه اعتراض ها و تجمع های هفتگی است که عموماً به درگیری و خشونت های مرگبار منجر می‌شود. مهمترین درخواست معترضان فلسطینی بازگشت آوارگان به سرزمین های خود و نیز برداشته شدن تحریم هایی است که بیش از ده سال پیش از سوی اسرائیل بر ضد نوار غزه وضع شده است.

گفته می‌شود از تاریخ یاد شده تاکنون دست کم 301 فلسطینی در پی تنش در نوار غزه جان باخته اند. اغلب قربانیان در پی درگیری های ناشی از تظاهرات در این منطقه و بر اثر شلیک سربازان اسرائیلی کشته شده اند؛ حال آنکه شماری نیز بر اثر حملات هوایی نظامیان اسرائیلی و تبادل راکت و آتش توپخانه کشته شده اند. این درحالی است که شمار کشته شدگان در میان اسرائیلی ها در جریان همین خشونت ها هفت نفر اعلام شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала