کاخ معاشیق به دست نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن افتاد

© Photo / Arab 24کاخ معاشیق به دست نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن افتاد
کاخ معاشیق به دست نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن افتاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای جدایی طلب یمن «شورای انتقالی» پس از درگیری سخت با نیروهای دولتی در عدن کنترول ریاست جمهوری این کشور را تصرف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، شورای انتقالی جدایی طلب یمن پس از چهار روز درگیری کنترول کاخ ریاست جمهوری در شهر عدن را به تصرف خود در آوردند.
منابع امنیتی یمن نیز با تائید این خبر افزوده اند که پس از چهار روز درگیری با نگهبانان کاخ ریاست جمهوری را در کنترول خود گرفته اند.
وی خاطرنشان كرد، نیروهای سعودی مستقر در كاخ ریاست جمهوری عقب نشینی كرده و به پایگاه نظامی ائتلاف بین المللی در منطقه الباریك در غرب عدن بازگشتند.
قابل یادآوریست که چندی پیش نیروهای کمربند امنیتی پس از یک درگیری سخت با نیروهای دولتی این کمپ نظامی (39 زرهی) را در منطقه «کوه مکسار» در شرق عدن در کنترول خود آوردند.
این منبع می‌گوید که در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی نیز در میدان نبرد دیده شده است.
این نیروها پس از آن که کمپ نظامی 39 زرهی را به کنترول خود درآوردند چند ساعت پس از آن توانستند کنترول دو کمپ نظامی دیگر (3 و 4) متعلق به نگهبان قصر ریاست جمهوری معاشیق را نیز به دست بیاورند.
درگیری سخت بین نیروهای «کمربند امینتی» و نیروهای دولتی از روز چهارشنبه آغاز شده است. یک منبع در شفاخانه نظامی می‌گوید که از آغاز این درگیری‌ها در عدن، تاکنون هشت کشته و 61 زخمی به شفاخانه‌ها منتقل شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала