ائتلاف سعودی خواستار آتش‌بس در عدن شد

© AP Photo / Saleh Al-Obeidiائتلاف سعودی خواستار آتش‌بس در عدن شد
ائتلاف سعودی خواستار آتش‌بس در عدن شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه‌ها گزارش دادند که ائتلاف سعودی از نیروهای جدایی طلب یمن خواسته است که کمپ‌ها را در درگیرهای اخیر در عدن به کنترول خود درآوردند را ترک کرده و دوباره به مواضع قبلی خود بازگردند.

به گزارش اسپوتنیک، ائتلاف سعودی از نیروهای جدایی طلب یمن خواسته است که کمپ‌ها را در درگیرهای اخیر در عدن به کنترول خود درآوردند را ترک کرده و دوباره به مواضع قبلی خود بازگردند.

کاخ معاشیق به دست نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن افتاد - اسپوتنیک افغانستان
کاخ معاشیق به دست نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن افتاد

ترکی المالکی نماینده رسمی ائتلاف سعودی می‌گوید: ما از همه نیروهای نظامی و شبه‌نظامی در عدن می‌خواهیم از تمام مواضعی که طی روزهای اخیر به کنترول خود درآورده‌اند، عقب نشینی کنند.

این در حال است که ریاض از دولت مستعفی و فراری یمن به ریاست منصور هادی و دیگر طرف‌ها خواست تبادل آتش را متوقف کرده و در نشستی فوری در ریاض گردهم آیند.

طبق گزارش رسانه‌ها نیروهای جدایی طلب یمن با توافق آتش بس موافقت کرده اند.

درگیری‌های مسلحانه در شهر عدن، از چهار روز پیش و در پی آن آغاز شد که «هانی بن بریک» نایب رئیس «شورای انتقالی جنوب» از نیروهای تحت امر خود خواست به سمت کاخ المعاشیق (که بعد از سیطره بر آن به «الیمامه» تغییر نام یافت) حرکت کرده و آن را تصرف کنند.

تا کنون بسیاری از رسانه‌ها و مقامات وابسته به منصور هادی از جمله «احمد المیسری»، وزیر داخله و «محمد الحمیری» وزیر مشاور در امور پارلمان، امارات را اصلی‌ترین حامی شبه‌نظامیان شورای انتقالی اعلام کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала