اشرف غنی: تسلیم نخواهیم شد

© REUTERS / Omar Sobhaniاشرف غنی: تسلیم نخواهیم شد
اشرف غنی: تسلیم نخواهیم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان می گویند که آینده کشور در پایتخت های خارجی تعین نمی شود، بل افغانها خود مسیرشان را تعین خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری کشور، رئیس جمهور غنی در مراسم ادای نماز عید قربان در ارگ گفت که تروریستان با کشتار غیرنظامیان در پی فشارآوردن و تسلیم ساختن دولت هستند؛ اما ما افغانها صدها سال است که ثابت کرده ایم که تسلیم فشار نخواهیم شد.

غنی در پکتیا: انتخابات را رسیدن به صلح است - اسپوتنیک افغانستان
غنی در پکتیا: انتخابات را رسیدن به صلح است

او افزود که صلح با عزت می خواهند و اجازه نمی دهند باردیگر دخت افغان با کیبل زده شوند و فرزندان کشور از مکتب محروم گردند، غنی تاکید کرد که در صلح باید برابری میان اقوام و زبان رعایت شود.

او تشکیل حکومت وحدت ملی و صلح را با عزت اسلامی نمونه صلح خواهی خودش می خواند و می گوید که با تشکیل حکومت وحدت ملی، نشان داده است که از تاریخ درس گرفتیم و ثابث کردیم که قدرت به خون ریزی نمی ارزد.

او ایجاد حکومت وحدت ملی را جلوگیری از جنجال های عظیم عنوان کرد و گفت ثابت ساختیم که راه حل سیاسی برای پایان جنجال ها ممکن است.

او می افزاید که گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی 40 سال با هیچ حکومت صلح نکرد، اما حالا نامزد ریاست جمهوری است.

غنی باردیگر تاکید کرد که مذاکرات آنان بی قید وشرط است؛ اما صلح با قید وشرط می خواهند، صلح ی که اکثریت مطلق افغان ها حمایت کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала