عطامحمد نور فروپاشی تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» را تکذیب کرد

© Sputnikعطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت ملی اسلامی افغانستان
عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت ملی اسلامی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان و از اعضای کلیدی تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر فروپاشی و کناره گیری این تیم انتخاباتی را از رقابت‌های ریاست جمهوری افغانستان رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، پس از شایعات اخیر درباره وجود اختلافات جدی بین عطامحمد نور و حنیف اتمر و توقف مبارزات انتخاباتی گمانه‌زنی‌ها درباره فروپاشی تیم صلح و اعتدال و یکی از تاثیرگذارتین تیم‌ها در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، قوت گرفته است.

عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان اظهار داشت: توقف مبارزات انتخاباتی توسط تیم صلح و اعتدال به هیچ عنوان به معنی فروپاشی و یا کناره گیری این تیم از رقابت‌های ریاست جمهوری افغانستان نیست.

تیم انتخاباتی صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر - اسپوتنیک افغانستان
سرنوشت تیم انتخاباتی اتمر اعلام شد

وی خاطرنشان کرد: صف آرایی تیم‌های انتخاباتی شدت گرفته است و با تاسف تیم حاکم از امکانات دولتی که سرمایه ملی مردم افغانستان است سوءاستفاده می‌کند.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی گفت: امیدواریم نهادهای انتخاباتی، سازمان ملل و نهادهای ناظر بر روند انتخابات با دقت تمام بر روند ملی انتخابات متمرکز شوند و اجازه ندهند که دموکراسی نوپای افغانستان در ذهن مردم این کشور بمیرد.

عطامحمد نور تاکید کرد که تعلیق کار و زارهای انتخاباتی تیم صلح و اعتدال به معنای کناره گیری از انتخابات و یا فروپاشی نیست، با هدف ایجاد پست نخست وزیری در نظام و اولویت دهی به روند صلح مبارزات انتخاباتی را به تعلیق در آوردیم.

این در حالی است که پیش از این برخی منابع از وجود اختلافات جدی بین حنیف اتمر نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی این کشور خبر داده بودند.

گفته می‌شود که نور خواستار اعلام پست نخست وزیری از سوی اتمر در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری این کشور است اما اتمر تنها با درج این موضوع در منشور تیم انتخاباتی بسنده کرده است.

کارشناسان معتقدند که تیم صلح و اعتدال با فروپاشی روبرو است و متحدان کلیدی آن نیز به احتمال بسیار به تیم انتخاباتی صلح و همگرایی به رهبری عبدالله خواهند پیوست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала